  • Data: 2008-12-30 11:40:47
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: VoyteG <V...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Gru, 12:10, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Jest spełnialne. Bank zapłaci odszkodowanie za nieprawidłowe wykonanie
    > umowy. SN nie wystosował żadnych zaleceń wobec banków, nie ocenił nawet
    > stosownego zarządzenia prezesa NBP.

    Czy jest mozliwe zweryfikowanie poprawnosci wprowadzonych danych w
    przelewie przychodzacym z innego Banku?
    To nie jest spelnialne obecnie systemowo, bo jakie ma przyjac kryteria
    Bank odbiorca przelewu, by jedndnoczesnie wychwycic przelewy
    nieprawidlowe i nie sparalizowac systmu bankowego?
    Jesli orzeczenie jest spelnialne w obecnym stanie legislacyjnym, to
    prosze o wskazanie jak. W przeciwnym razie nalozony jest obowiazek,
    ktorego Bank nie jest w stanie zrealizowac.
    Co z tego, ze nie zostaly okreslone zalecenia wobec innych bankow? Czy
    te pozostale banki maja czekac na kolejne orzeczenie ich
    sankcjonujace? Bedac swiadome tego orzeczenia, jaki jest sposob by
    inne banki mogly uniknac potencjalnych przyszlych sankcji?

    > Moja wiedza ogranicza się do numeru PESEL, KRS oraz ew. NIP. W przypadku
    > osób fizycznych wystarczy dodawać do numeru rachunku PESEL, w przypadku
    > podmiotów ujawnionych w rejestrze -- KRS, zaś w przypadku innych
    > podmiotów: NIP.

    To mogloby przejsc, ale nalezaloby wprowadzic ustawowy wymog, by w
    kazdym przelewie poza numerem rachunku byloby obligatoryjne pole
    zawierajace PESEL lub KRS. Bledny nr rachunku lub PESEL i przelew
    wraca do nadawcy. Informatycznie jest to do zdefiniowana nawet przy
    wspolwlasnosci rachunku (o ile jeden ze wspolwlascieli ma PESEL
    nr. ...) Ciekawy jestem opinii na temat tej sugesti rozwiazania innych
    kolegow z branzy!

    > Albo jakoś inaczej. Albo kodować imię i nazwisko w numerze rachunku.

    Pomysl odpada, raz ze ludzie zmieniaja nazwiska, dwa ze dopisywani z
    czasem sa wspolwlasciciele.

    > zatrudnić 101 pań, które będą czytały korespondencję.
    To oznacza paraliz systemu bankowego, poniewaz pani z banku odbiorcy w
    przypadku jednej literowki musi to zweryfikowac u pani z banku
    nadawcy, a ta do klienta z pytaniem czy napewno to tak itp.

    pozdrawiam

    VoyteG