  • Data: 2008-12-30 11:44:50
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 30 Dec 2008 03:40:47 -0800, VoyteG napisał(a):

    > To mogloby przejsc, ale nalezaloby wprowadzic ustawowy wymog, by w
    > kazdym przelewie poza numerem rachunku byloby obligatoryjne pole
    > zawierajace PESEL lub KRS. Bledny nr rachunku lub PESEL i przelew wraca
    > do nadawcy. Informatycznie jest to do zdefiniowana nawet przy
    > wspolwlasnosci rachunku (o ile jeden ze wspolwlascieli ma PESEL nr. ...)

    Ustawy do tego nie trzeba -- bo i nie ustawa określa sposób tworzenia
    numerów rachunków.
    Prawo bankowe deleguje to uprawnienie na prezesa NBP swobodę jeśli chodzi
    o określenie sposobu budowania numerów rachunków.

    Jeśli NBP uzna obecnie, że istnieje jakieś ryzyko, zmieni te numerki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl