    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wiarygodność biegłych
    Date: Thu, 06 Jul 2023 23:23:14 GMT

    On 2023-07-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    >> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-wypa
    dek-na-jagiellonskiej-na-torach-zginal-czterolatek-a
    kt-oskarzenia-dla-motorniczego-7205384
    747702,prokuratura-motorniczy-wypadek-tramwaj-smierc
    .html

> [...]
    > Ponadto motorniczy może ruszyć z przystanku po upewnieniu się, że
    > wszystkie drzwi są całkowicie zamknięte oraz że ruszenie nie spowoduje
    > zagrożenia dla pasażerów znajdujących się na przystanku - powiedziała
    > Katarzyna Skrzeczkowska."
    >
    > Wygląda na to, że po pierwsze nie upewnił się, że drzwi są zamknięte, a
    > to pewnie jest jakaś kontrolka, a nie osobista obserwacja w lusterku
    > drzwi. Po drugie w ocenie biegłego powinien nieprzytrzaśnięte dziecko
    > widzieć. Pewnie top zbadali i ono wystawało poza obrys tramwaju.

    Nie wiem jak tam ten czujnik zamkniętych drzwi działa, ale pewnie
    możliwa jest sytuacja, że sygnalizuje zamknięcie, a ktoś jest
    przytrzaśnięty fragmentem ubrania. Zakładam, że jakby sygnał pokazywał,
    że drzwi są otwarte, to by to wypunktowali.

    Z drugiej strony to był sierpień, więc w grę by wchodziło raczej
    złapanie za spodnie, niż np. za jakąś kurtkę. Jakby go złapało za rękę,
    to chyba nie skończyłoby się to tak tragicznie. Te drzwi mają tak mocny
    chwyt, że utrzyma ciężar czterolatka na samym ubraniu?

    --
    Marcin