  • Data: 2007-11-08 18:25:13
    Temat: Re: Śmierć ojca a wypłata kasy z konta...
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 8 listopada 2007 18:05
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fgvfl8$sh2$1@inews.gazeta.pl>):

    > Z wykopalisk. Wiesz co, duży chłopak jesteś, za zadajesz pytania jakbyś
    > miał 12 lat. a skąd inna ustawa wie, że po pijaku nie można za kółko
    > siadać?

    A widzisz, to z badań. 100% pijaków za kierownicą stwarza zagrożenie. Za to
    nie da się bez badań określić relacji rodzinnych Ustawą.

    > I co z tego? Większość dorosłych dzieci nie mieszka z rodzicami.

    No i kul. Dlaczego mają więc dostawać kasę? Kasę, którą może zarobiła
    żona/mąż?

    > Kiedyś
    > ktoś uchwalił, co ma się dziać po śmierci człowieka z jego majątkiem.

    No i źle uchwalił.

    > Jeśli Ty się nie zgadzasz z zapisem ustawy, możesz sporządzić
    > testament. I rozporzadzić swoim majątkiem - jeśli tego nie zrobisz, sąd
    > podzieli go tak, jak ustawa przewiduje.

    A jak sporządzę to i tak sąd podzieli. Bo niestety wydziedziczenie jest w
    Polsce niezbyt skuteczne bez mocnych dowodów nienawiści dziecka do ojca.

    > IMHO wcale nie jest. Do dupy byłoby, jakby dorobek całego życia pozwalał
    > przejąć przedwczorajszej żonie na przykład.

    No cóż, skoro się pobrali bez przymusu.... Może mam taką fanaberię żeby moja
    20letnia kochanka dostała całość.

    > Taki mięli prawny obowiązek.

    Przecie ustaliliśmy że prawo jest do dupy.

    > I pewnie chęc, skoro chcieli miec dziecko.
    > I pewnie mają nadzieję, że Ty im pomożesz za kolejne 25 lat, bez
    > potrzeby odwoływania się do sądu.

    No i kul. Tylko nie widzę powodu, żebym miał teraz dziedziczyć kasę po
    ojcu/matce. To oni po mnie powinni.

    > A dostaje małżonek wraz z dziećmi. I tak jest OK.

    Nie jest, bo małżonek jest okradany wtedy częściowo, a rodzice całkiem. To
    małżonek i rodzice inwestowali. Oczywiście znów pomijam przypadek, gdy
    dziecko też inwestowało.

    > Bo jest takim samym synem swoich rodziców, jak pozostali.

    No nie takim samym. Pozostali dwaj bracia przez lata opiekowali się
    rodzicami, czym spłacili część długu zaciągniętego w młodości gdy rodzice
    opiekowali się nimi. Ten jeden nic nie spłacił, wręcz dodatkowo zaciągał.

    Czy się stoi czy się leży, spadek sępom się należy. Takie jest polskie
    bezprawie.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl