  • Data: 2007-11-09 17:14:18
    Temat: Re: Śmierć ojca a wypłata kasy z konta...
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 9 listopada 2007 17:58
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fh23k7$pk4$1@inews.gazeta.pl>):

    > No dobra. "Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest
    > czarne". Tylko o co ten krzyk, skoro majątku de facto nie ma?

    No właśnie wtedy jest o co... O tą godność do życia dla żony. O to, żeby jej
    nie wymurowano ściany w poprzek pokoju i nie pobierano opłat za dojście do
    sracza.

    > Ani, że jest złe, skoro nie pasuje tylko niektórym.

    Owszem, bo dobre pasowało by wszystkim. W tym przypadku nie ma konfliktu
    interesów. Prawo działające wg mojej wizji pasuje Tobie również.

    > Jeśli chodzi o spadki, to chyba nie ma takiej możliwosci, żeby nie było
    > kwestionowania słuszności podziału.

    No właśnie, a nie powinno być... majątkodawca zarządził i koniec.

    > Prawo jest po to, żeby chronić słabszych, przynajmniej w teorii, a Ty
    > chcesz skrzywdzić 4. kochankę długami.

    Dlaczego? Może nie przyjąć.

    > Aha. To może poedukuj prawotwórców?

    Edukuję.

    > Nic takiego nie mówię. BTW - całe prawo?

    To zależy jak patrzeć. Jak się przepali mały opornik to i cały telewizor
    może być do dupy :D W w szczególności rozmawialiśmy o konkretnym kawałku
    prawa.

    > No to faktycznie musi być "spadek"...

    No cóż, nie każdy, tak jak ty, jest multimiliarderem. Jakby spadło mamusi,
    to by mogła choć część odzyskać tego, co synowi dała.

    > Się nachapała, że głowa mała, nie? Tą drobnicą za kasę babci.

    No widzisz. A babci by to wiele dało, bo by część kredytów spłaciła, a nie
    musiała kolejny zaciągać.

    > Na czym? Ze jak się ma jakiś majątek i facetqa, który lubi szastać kasą,
    > zawiera się intercyzę?

    > Po to, żeby być w zgodzie z prawem.

    łaski bez.

    > I z sumieniem.

    No więc w zgodzie z sumieniem to ja jestem jak jest sprawiedliwie a
    niekoniecznie prawnie.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl