  • Data: 2006-03-22 18:37:53
    Temat: Re: Samobojstwo - nie rozumiem!
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zagadnienie ogólnie opisuje art. 15.3 Ustawy o Policji. Policjanci
    > wykonując czynności służbowe mają prawo między innymi zatrzymywania
    > osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    > życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia.

    Nie wierze w taka cudaczna interpretacje. Skoro policja moze bronic mienia
    oraz zdrowia/zycia ludzkiego, znaczy to, ze jest uprawniona by mnie aresztowac
    przy probie np. rozwalenia wlasnego telewizora (zagrozenie mienia) albo
    zapalenia papierosa (zagrozenie zycia/zdrowia). Absurd do potegi.

    > Przyznasz, że
    > udowodnienie, że osoba chcąca popełnić samobójstwo zagraża własnemu
    > życiu nie nastręcza zbyt wielu problemów.

    Pytanie tylko, czy owa ustawa dotyczy - jak zdajesz sie sugerowac - tazke
    zagrozenie zycia przez samego jego "wlasciciela". Gdyby tak bylo - a nie chce
    mi sie w to wierzyc - bylby to istny kabaret.

    Zreszta, kabaretem jest tez obowiazek zapinania pasow bezpieczenstwa...

    > Przy tym, w zależności od
    > wybranego sposobu nierzadko przy okazji samobójca zagraża życiu innych
    > osób lub mieniu.

    Tiaaa... Takie zagrozenie mozesz wypatrzyc w prawie kazdej dzialalnosci
    czlowieka, z jazda samochodem, wchodzeniem po drabinie i wyprowadzaniem duzego
    psa na spacer na czele...

    > Wszak skacząc z okna może spokojnie kogoś poniżej
    > zabić przykładowo,

    LOL! :D

    > a trując się gazem

    Gaz uzywany dzisiaj w instalacjach (metan) i butlach (mieszanina propanu i
    butanu) nie jest trujacy.

    > Reszty
    > poszukaj w aktach wykonawczych niższego rzędu.

    Pojecia nie mam o czym mowisz. W kwestii prawa jestem calkowitym ignorantem -
    dlatego tu pytam.

    pozdrawiam
    quasi-biolog