    From: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Date: Tue, 17 Sep 2002 09:35:03 +0000 (UTC)

    Grzegorz L. <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie musi. Pojedyncza osoba ma zdolność zaciągania zobowiązań wekslowych.
    > Bank co najwyżej chce maksymalnie się zabezpieczyć i wymaga podpisu
    > małżonka, zwłaszcza, że przecież wzięli wspólny kredyt na wspólne mieszkanie
    > :) Jest to tylko "osobisty" wymóg banku.
    > Bank mógłby pójść dalej i prosić o poręczenie weksla przez jeszcze 5 osób

    Hej, hej, hej! Nie mylcie tutaj dwóch pojęć: poręczenia i zgody
    współmałżonka. Nie będę tutaj odnosił tego do weksli, bo mam nadzieję poznac
    to dopiero w najbliższej przysłości, ale odniosę się generalnie do zaciągania
    zobowiązań (długów). Małżonek musi wyrazić zgodę jeśli czynność przekracza
    zakres zwykłego zarządu majątkiem wspólnym. Jeśli takiej zgody nie wyraził to
    wierzyciel może co najwyżej się zaspokoić z majątku odrębnego dłużnika, co w
    Polsce najczęściej oznacza dwie pary skarpetek :)

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl