  • Data: 2002-09-17 09:17:19
    Temat: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Piszecie tyle o tych wekslach, a ta banda z cyfry to pewnie też czyta.
    >
    > W banku biorąc kredyt musi się podpisać również małżonek. Czy w przypadku
    > weksli działa tu jakieś ograniczenie? Nie pamiętam czy jako małżonek
    > musiałem składać swój podpis na umowie.
    >
    > SOTB

    Nie musi. Pojedyncza osoba ma zdolność zaciągania zobowiązań wekslowych.
    Bank co najwyżej chce maksymalnie się zabezpieczyć i wymaga podpisu
    małżonka, zwłaszcza, że przecież wzięli wspólny kredyt na wspólne mieszkanie
    :) Jest to tylko "osobisty" wymóg banku.
    Bank mógłby pójść dalej i prosić o poręczenie weksla przez jeszcze 5 osób

    Jeżeli chodzi o C+, to dobrze, że czytają. Pewnie sobie myślą, że świadomość
    zobowiązań wynikających z podpisanego weksla jest w naszym społeczeństwie
    nikła ... i tak pewnie jest, bo ponad 55 lat komunizmu zerwało z tradycją
    korzystania na co dzień z weksli, chociaż prawo wekslowe obowiązywało cały
    czas od lat 30-tych. Powoli ludzie zaczynają "oswajać się" z wekslami, ale
    jeszcze 3 lata temu nic o nich nie wiedziałem i postąpiłem bardzo
    nierozsądnie podpisując weksel na zlecenie C+. Teraz jednak wiem jak to
    działa, wiem jakie mi przysługują terminu sprzeciwu, jak poprawnie powinien
    być wypełniony i kiedy sądowo powinienem dochodzić zwrotu (lub zniszczenia)
    weksla. Moim zdaniem umowa o abonament wygasła 3 miesiące temu
    (wypowiedziałem ją zgodnie z obowiązującym regulaminem), natomiast C+ nadal
    mi wysyła rahcunki i nie chce przyjąć sprzętu (t.zn. nie chce wysłać mie
    formularza zwrotu sprzętu). Ponieważ mam dowody na to, że umowa wygasła i z
    niczym im nie zalegam, oddam sprzęt do depozytu sądowego i uruchomię sądową
    procedurę unieważnienia weksla. Wówczas - tak mi się wydaje - nie będą mogli
    go zrealizować (za pośrednictwem firmy "sęp") póki moja sprawa się w sądzie
    nie zakończy.

    Co wy na to? Czy mam rację?
    Grzegorz