  • Data: 2002-09-13 13:21:36
    Temat: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli rzeczywiście wystawia się weksel in blanco to jest sytuacja taka:
    > 1. Jeśli Cyfra wypełni weksel i sama będzie dochodziła roszczenia to można
    > podnosić, że weksel wypełniła niezgodnie z deklaracją wekslową, czyli
    > wpisując nieistniejące roszczenia.
    > 2. Jeśli puściła weksel w obieg to trzeba niestety trzeba go zapłacić, a
    > następnie dochodzić wobec Cyfry rosczeń z tutułu niewypełnienia weksla
    > zgodnie z deklaracją.
    >
    > Jeśli tu się mylę to mógłby mnie ktoś skorygować - to są wiadomości z
    prawa
> [...]
    jeżeli na wekslu jest klauzula "nie na zlecenie" to nie ma obowiązku
    płacenia indosentowi (osobie która jest w posiadaniu weksla) - można wówczas
    odmówić i podnosić, że został on wypełniony niezgodnie z deklaracją
    wekslową.

    z tego co jednak pamiętam, nie wypełniałem weksla na druku kupionym w Banku
    czy sądzie tylko była taka rubryka w umowie z C+ na ich papierze ... czy
    taki "weksel" jest ważny? czy weksle muszą być wypełnione na druku
    "urzędowym"? nie pamiętam też czy napisane było "nie na zlecenie", ale chyba
    nie -- są zbyt cwani ...
    ... a w przypadku jeżeli firma "Sęp" przyjdzie z wekslem jako indosent, to
    co? muszę im zapłacić? a potem dopiero dochodzić swoich praw? ale jest to
    q... przeje..... widać już 3 lata temu C+ miała w planach kiwać ludzi i się
    z góry przed tym zabezpieczyli ...
    Grzegorz