  • Data: 2002-09-13 13:51:06
    Temat: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz L. <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > jeżeli na wekslu jest klauzula "nie na zlecenie" to nie ma obowiązku
    > płacenia indosentowi (osobie która jest w posiadaniu weksla) - można wówczas
    > odmówić i podnosić, że został on wypełniony niezgodnie z deklaracją
    > wekslową.

    Jeśli ta klauzula była to rzeczywiście - do przeniesienia praw z weksla
    stosuje się przepisy o przelewie wierzytelności. Oznacza to, że dopóki nie
    zostaniesz przez cedenta (Cyfrę+) zawiadomionu to nie musisz spełniać
    świadczenia do rąk cesjonariusza ("firmy sępa"), ale możesz za to dać
    świadczenie (dekoder) w depozyt powołując się na to, że nie wiesz kto jest
    Twoim wierzycielem.
    Wobec cesjonariusza możesz podnosić wszelie zarzuty jakie przysługują Ci
    wobec:
    a) cesjonariusza
    b) cedenta (łącznie z potrąceniem) - zarzuty, które znałeś w chwili
    zawiadomienia o przelewie.
    c) na zarzuty dotyczące wadliwości umowy przelewu, na jakie może się
    powoływać osoba trzecia.
    To są informacje jak już by doszło z powództwa "firmy sępa" do procesu, bo
    lepiej się bronić. Wtedy możesz podnieść wobec cesjonariusza argumenty jakie
    wcześniej przysługiwały Ci wobec Cyfry+ (czyli klauzula niedozwolona,
    wypełnienie weksla niezgodnie z deklaracją...)
    Istnieje też możliwość, że do przelewu nie dojdzie, ale np. "firma sęp"
    będzie działała tylko w imieniu Cyfry+ przedstawiając Ci pokwitowanie, iż
    masz na ich ręce złożyć świadczenie należne Cyfrze+. Wtedy sytuacja jest
    prosta, bo masz możliwość odmówić świadczenia i niech Cię Cyfra+ pozywa ;)

    > z tego co jednak pamiętam, nie wypełniałem weksla na druku kupionym w Banku
    > czy sądzie tylko była taka rubryka w umowie z C+ na ich papierze ... czy
    > taki "weksel" jest ważny? czy weksle muszą być wypełnione na druku
    > "urzędowym"? nie pamiętam też czy napisane było "nie na zlecenie", ale chyba
    > nie -- są zbyt cwani ...

    Tu wolę się nie wypowiadać, bo - jak już mówiłem - nie znam się aż tak bardzo
    na wekslach...

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl