  • Data: 2002-09-13 12:46:56
    Temat: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakoś nikt do tej pory nie napisał o wekslu "in blanco", który też każdy
    > abonent podpisuje przy zawieraniu umowy. Przecież koszty mogą sobie pokryć
    > właśnie tym wekslem. Czy nie? Troche mnie ten temat zastanawia bo nie mam
    > pewności czy tak może być.
    >
    > SOTB

    No tak, ale chyba muszą najpierw udowodnić, że im wiszę pieniądze, żeby
    zrealizować weksel. Tzn. musieli by mnie pozwać i jeżeli sąd przyzna im
    rację (że umowa nie wygasła) to mogą zrealizować weksel -- dzięki wekslowi
    mają większe szanse ściągnąć ode mnie kasę, bo są drudzy w kolejne (po
    skarbie Państwa) po moje ewentualne wierzytelności, a pozostali, którym nie
    płaciłem rachunków (np. telefon, prąd, gaz) nie mając weksla są w dalszej
    kolejności i może się np. okazać, że dla nich nie wystarczy kasy z mojego
    majątku, aby spłacić im należności.

    Poprawcie mnie, ale chyba tak to działa? Tzn. weksel daje pierwszeństwo
    (oczywiście pierwszy jest zawsze skarb Państwa), a to, że im coś wiszę to i
    tak muszą udowodnić przed sądem!

    Grzegorz