    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: REWIZJA -w nawiązaniu do poprzedniego posta
    Date: Sun, 3 Dec 2006 07:59:42 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:cpp944-q07.ln1@ziutka.router...

    > Oj nie, bo chęć ułatwiania sobie życia nie jest tu jedynym czynnikim.
    > Obawiam się, że równi istotnym jest przekora i pieniactwo. Decyduje jak
    > zwykle wypadkowa.

    Zgoda

    > W dużym stopniu masz pewnie rację, ale jeśli to ma być do końca "fair" to
    > chyba nie można przyjąć domniemania, że jak sobie zaszyfrował to już robi
    > coś nielegalnego.

    Zgoda. Szyfrowanie ogólnie nie jest zabronione, jak używamy do tego legalnie
    pozyskanych programów.
    Nierozumiem tego, dlaczego nie można powiedzieć podczas kontroli jakiego
    użyłem sposoby do zaszyfrowania. To jest ułatwianie życia sobie /jeżeli
    czujemy się w porządku/ i innym. Nawet jak komputer będzie zarekwirowany to
    szybciej może wrócić do właściciela.
    Po samym zaszyfrowaniu nie można kogoś posądzać, że ma coś nie w porządku.
    Zgodnie z prawem ciężar dowodu leży po stronie tego kto twierdzi, że np. ja
    złamałem prawo posiadając nielegalne licencje na programy. Tak na chłopski
    rozum znaczy to, że to nie ja mam udowodnić, że jestem złodziejem.
    Jest też chyba w moim interesie wykazanie tej wypadkowej między pieniactwem
    a dobrą wolą, o której piszesz, a to z prostego powodu.
    Ja sam nie mogę stwierdzić czy mam wszystko legalne. Nie jestem biegłym z
    dziedziny kryminalistyki. Na 99% znaki na niebie i ziemi wskazują, że
    wszystko jest legalne, ale głowy nie dam. Tak samo nie dam głowy /technika
    fałszerstwa tak poszła do przodu/, że w portfelu mam kilka banknotów
    dwudziestozłotowych i wszystkie są prawdziwe, w/g mnie tak. Jest wiele osób,
    ktorzy zapłacili, czy też w ramach bonusu weszli w posiadanie nielegalnego
    oprogramowania i nic o tym nie wiedzą. Głośno krzyczą, ale jak okaże się, że
    zostali wystawieni do wiatru i nieumyślnie weszli w konflikt z prawem, to
    wywalają gały ze zdziwienia i znowu krzyczą dlaczego w państwie prawa
    dochodzi do takich sytuacji, że wszystko niby legalnie a stali się
    paserami. Takich ludzi faktycznie jest mi żal. KK też ich traktuje
    łagodniej.

    > Fakt, oparłem się na opisach.
    > Sądzisz więc, że nie ma nic prawdy w tych doniesieniach, że policja
    > przetrzepuje komuś kompa podczas kontroli bynajmniej z nim nie związanej?

    Jak np. urzędnik US wydaje błędne decyzje, media szybko to podchwytują i
    wiele spraw jest znanych publicznie.
    A o takim chodzeniu przy okazji, to jakoś nie słychać.
    W tym wątku padają jakieś przykłady, ale ja na medycynie się nie znam.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch