  • Data: 2004-09-15 20:15:14
    Temat: Re: Proszę o wyjaśnienie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pola" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:493f.00000415.4147be84@newsgate.onet.pl...

    > Chcesz mi dać do zrozumienia, że art. 233 par.1 kk to tylko tak na niby?
    > A może jeszcze dalej: cały kk to tylko "pic na wodę" !!!!???
    >
    > Jestem naprawdę przerażona...

    Nie. Chcę Ci wykazać, że świadkowi po pierwsze trzeba wykazać, że świadomie
    kłamał (a tu moim zdaniem jest tyle innych możliwości, że się nie da) Po
    drugie nie ma prokuratora, który by uznał, ze kłamstwo potencjalnego
    oskarżonego jest karalne. To wynika jeszcze z prawa rzymskiego. "cusare nemo
    se debet"- nikt nie ma obowiązku oskarżać sam siebie.

    Art. 233§1 nie jest martwym przepisem, ale w opisanej przez Ciebie sprawie
    zastosować się nie da.