    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Date: Mon, 27 Jun 2005 23:09:51 +0200

    Użytkownik "abd" <t...@t...net> napisał w wiadomości
    news:5uDve.3060$Bn6.2832@trndny08...

    > "Art. 54. 1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów
    > oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."
    > Nie widze wyjatku dla PRZESTEPCY, szofera nazwiskiem Wachowski.

    Ależ masz tę wolność - pod warunkiem, że nie naruszasz praw innych osób.

    > Co to znaczy "poniekad"? Albo byl skazany przez uznawany przez sad w/s
    > Kaczora inny sad, albo nie. Proste. "Poniekad" oznacza ze masz na
    mysli
    > znaczenie literackie. A przeciez te cwoki z warszawskiego sadu
    wyraznie
    > stwierdzily ze Kaczor moze jedynie okreslic prawomocnie skazanego.
    Czyli
    > formalnie. Hitler formalnie nie byl nigdy skazany za ludobojstwo
    > (pomijam pucz monachijski).

    Pisząc poniekąd miałem to na myśli, że gdyby nawet Cię ktoś ze
    spadkobierców Hitlera pozwał o naruszenie jego dobrego imienia, to z
    powodzeniem odeprzesz ten atak wykazując czarno na białym, że dopuścił
    się przestępstw przeciwko ludzkości. Co więcej nawet istnieje coś
    takiego, jak przepis zabraniający twierdzeń przeciwnych - art. 55 ust. o
    IPN. Z tego powodu Hitler nie jest akurat właściwym przykładem. Jest
    jeszcze kilka podobnych postaci, które choć za życia nie zostały
    osądzone, to można bezkarnie nazywać przestępcami.

    Zresztą i KL przeszło by pomówienie bezkarnie, gdyby tylko potrafił
    przed sądem dowieść, ze mówi prawdę. Cała rzecz rozbiła się o to, ze
    dowieść nie potrafił i tyle.

    > Ksiadz Tomasz jako szef Inkwiycji hiszpankiej zamordowal kilkadziesiat
    > tysiecy osob. Nikt go nie skazal. Ba, nawet nie sadzil i omal nie
    > wyladowal na oltarzach w postaci świętego.

    Ooo! Historia zna wiele takich przypadków. W imię wiary i różnych bogów
    mordowano całe narody. Z tym, że nie jestem przekonany, czy Ks. Tomasza
    można uznać za przestępcę. Za zbrodniarza raczej tak. Ale przestępstw
    chyba się wg ówczesnego prawa żadnych nie dopuścił. Nie znam zresztą
    szczegółów jego działalności i trudno mi się odnieść.

    > Uczciwie!

    Jak najbardziej. Czy powątpiewasz w uczciwość tego konkretnego procesu?
    Jeśli tak, to napisz jakie masz argumenty poza tym, że masz odmienną
    ocenę postępowania KL.

    > Oczywiscie, choc Kaczora nie lubie za hipokryzje. Dzisiaj Kaczor,
    jutro ja.

    Wystarczy, ze nie będziesz nikogo pomawiał nie posiadając dowodów.

    > Nie. Prawo gwarantuje krytyke polityka.

    Prawo gwarantuje parwo krytyki każdemu. Ale nie wolno tego prawa
    nadużywać.

    > A ja twierdze ze paragrafami nikt jeszcze nikogo nie zmusil do zmiany
    > pogladow.

    Ależ nie. Ale można niektórych przekonać, że pomawianie innych osób bez
    posiadania dowodów może być mało opłacalne. W ogólnej konsekwencji
    następna osoba przemyśli, zanim kogoś oskarży. I o to głownie chodzi.

    > Twierdze, ze nie tylko nikt sie nie zastanowi (bo dlaczego?),
    > ale Wachowski sam z siebie zrobil pajaca i naglosnil swoja korupcje.

    A masz jakiś dowód na to, co piszesz? Bo lista dyskusyjna jest bez
    wątpienia publiczna wypowiedzią. Przemyśl to!

    Nie wiem. Nie jak go mianowałem.