  • Data: 2005-06-27 21:25:03
    Temat: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jurekw napisał(a):

    > Tylko że dyskutowaliśmy o tym, czy sąd użył zwrotu "przestępca".
    > Dostrzegasz to słowo w przytoczonej przeze mnie wypowiedzi sędziego?
    > Bo ja nie.

    To idź do okulisty jeśli masz kłopoty ze wzrokiem lub swego polonisty
    jeśli masz kłopoty ze zrozumieniem.

    > Ja to wyłożyłem sensownie.
    > Nie moja wina, że to sprawia problemy.
    > Mogę powtórzyć:
    > 1) sąd uznał, ze LK popełnił przestępstwo
    > 2) z definicji przestępcy oraz (1) wynika iż jest to równoznaczne z uznaniem iż
    > LK jest przestępcą
    > 3) sąd w uzasadnieniu napisał, że przestepcą można nazwać tylko osobe skazaną
    > prawomocnym wyrokiem
    > 4) wyrok nie jest prawomocny

    Czy nadal nie widzisz nielogiczności swej wypowiedzi?
    W pkt 1 uznał że popełnił przestępstwo (choć myślę że takim zwrotem się
    nawet nie posłużył) co nie jest równoznaczne z tym, że uważa go za
    przestępce bo wyrok jest nieprawomocny i zgodnie z definicją która u
    ciebie jest w pkt 3 - nie można go jeszcze określić przestępcą.
    Jeszcze raz twierdzę że żeby zarzucić coś sądowi trzeba by przyjąć że
    sąd nazwał go przestępcą, a nie uznał że dopuścił się przestępstwa. Nie
    odróżniasz tego drobnego niuansu?
    Może ci to narysuje to może zrozumiesz - według sądu:

    przestępca=osoba która popełniła przestępstwo (1) + wyrok za to
    przestępstwo się uprawomocnił (2)

    Skoro jak twierdzisz sąd tylko uznał że spełnił się pierwszy warunek to
    czemu twierdzisz że nazwał go przestępcą?

    > Pytanie na marginiesie.
    > Dlaczego prawnik, który czegoś nie rozumie z góry zakłada,
    > że to problem tekstu lub autora, a nie czytelnika
    > (pozwalam sobie na uogólnienie, bo wielokrotnie
    > spotkałem się z opinia prawników, że coś jest niezrozumiałe,
    > ale nigdy (!) nie wiązało się to z przypuszczeniem,
    > że może tylko prawnik tego nie zrozumiał).

    A czemu to ty zakładasz że masz rację jeśli jej nie masz?
    Dobry prawnik nie czyni takich założeń i daje się przekonać racjonalnym
    argumentom.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam