eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa › Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci
    towaru z umowa
    Date: Thu, 04 Sep 2008 22:18:07 +0200

    Robert Tomasik pisze:
    > Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Ani jedna, ani druga odpowiedz nie jest prawidlowa. Liczy sie data, w
    > której adresat mógl sie zapoznac z informacja, czyli albo data
    > doreczenia jej jemu samemu albo domownikowi lub data pierwszego awiza
    > zostawionego przez poczte. Z tego tez powodu przepisy poczty przewiduja,
    > ze na zwrotnym potwierdzeniu odbioru wpisuje sie, kiedy przesylka byla
    > awizowana.

    Dwa razy nieprawda:
    1/ Na zwrotnym potwierdzeniu odbioru jest podany dzień odbioru, a nie
    dzień pierwszego awizowania (albo wskaż te przepisy, bo ja ich nie znam)

    2/ skoro stosujemy twardą zasadę, że dzień złożenia oświadczenia jest
    dniem kiedy adresat mógł się zapoznać, a nie zapoznał się faktycznie, to
    jakim cudem ustalasz domniemanie, że dniem tym jest dzień pierwszej
    awizacji? A jeśli w tym czasie adresat był za granicą? Domniemywać
    można, że dniem dostarczenia jest dzień podpisany przez adresata jako
    dzień odebrania. Jak ktoś twierdzi, że adresat mógł się zapoznać
    wcześniej, to powinien to udowodnić, a jest to w praktyce nierealne.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz