eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa › Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
  • Data: 2008-09-05 18:29:05
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 5, 6:50 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Orzeczenie jest w danej sprawie i nie stanowi wykładni.

    Stanowi wykładnię.

    > Trzeba by było
    > przeanalizować całości postępowania. Poza tym użyto tam słowa krótko, które
    > jest nieokreślone. O ile w wypadku umowy na czas nieokreślony kilka dni, to
    > będzie krótko, to w wypadku, gdy ustawodawca na poinformowanie daje 15 dni,
    > to 14 dni łącznego awizowania przesyłki na poczcie (7 dni, + 7 dni drugie
    > awizo) powoduje,

    Poczynione przez SN uwagi mają w tym wypadku charakter ogólny. Sam SN
    zresztą tak twierdzi.

    Co do słowa krótko, w danym kontekście jest ono dokładnie określone:
    "na krótki, nie przekraczający czasu jej przechowywania w urzędach
    pocztowych, okres"

    > ze stosując się do Twojej wykładni, nawet wysyłając to
    > pismo kilka chwil po złożeniu reklamacji w sklepie może się okazać, że
    > wysłałem odpowiedź po terminie, bo pewnie jeden dzień poczta będzie go
    > przesyłać.

    Nie wypowiadałem się na temat dochowania terminu w przypadku
    ustosunkowywania się do reklamacji. Pisałem - a właściwie SN pisał - w
    kontekście Twojego twierdzenia o momencie możliwości zapoznania się z
    oświadczeniem woli.