eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa › Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci
    towaru z umowa
    Date: Thu, 04 Sep 2008 15:52:00 +0200

    PlaMa pisze:

    > Ale patrząc w ten sposób to równie dobrze mógłby powiedzieć sąsiadowi że
    > się ustosunkował i potem wzywać go na świadka.

    Sąd oceni wiarygodność dowodu. I przede wszystkim zachowanie
    sprzedawcy powinno być zgodne z przyjętymi zwyczajami.

    > W Twoim rozumowaniu brakuj miejsca na klienta, który wygląda na to, ze
    > nie musi być powiadamiany wcale

    Traktując przepis dosłownie, sprzedawca nie ma obowiązku dostarczania
    decyzji pod nogi klienta, nic nie stoi na przeszkodzie, aby odpowiedzi
    umieszczał np. w internecie, w ogłoszeniach drobnych gazety wyborczej,
    czy na tablicy ogłoszeń w swoim sklepie. Przede wszystkim w interesie
    stron jest ustalenie sposobu udzielenia odpowiedzi, nieraz widziałem,
    jak klient w reklamacji umieszczał zapis (zwykle na życzenie sklepu), że
    odpowiedzi sklep udzieli telefonicznie. Ważne jest, aby klient mógł
    zapoznać się z decyzją najpóźniej 14 dnia. List polecony jest dowodem
    ustosunkowania się, jeśli klientowi zależy na poznaniu treści decyzji
    szybciej, może zadzwonić do sprzedawcy.

    Nie widzę tutaj szczególnie złego traktowania klienta, to raczej Twój
    sposób stawia sprzedawcę na z góry przegranej pozycji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz