    From: "Zygmunt" <...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD uwaga na ronda
    Date: Fri, 13 Nov 2009 08:19:07 +0100

    > wiec jednak przyznajesz mi poniekad racje, ze to glupota, bo ineligentnemu
    > czlowiekowi wymalowanych pasow nie trzeba do tego, aby jezdzil normalnie i
    > nie utrudnial innym ludziom zycia na drodze ;)

    Masz absolutnie rację że malowane pasy nie są potrzebne, wystarczyłoby
    trochę IQ
    i szybkiego jasnowidztwa co do toru ruchu i zamiarów pozostałych uczestników
    drogi,
    a nawet wymalowane pasy tego nie zastępują w 100% w praktyce :)

    > ci co wjezdzaja na wewnetrzny pas, bo do jechali do ronda lewym i akurat
    > chca zjechac z ronda dalej niz pierwszym zjazdem, mogli by plynnie i bez
    > wciskania sie, przejechac rondo, gdyby nie dupki, co jak nie maja
    > wymalowanych pasow, to nie wiedza jak maja jezdzic i sierota musi jechac
    > do okola wysepki zewnetrznym pasem
    A nawet jest gorzej bo tym wewnętrznym pasem, bez wymuszania pierwszeństwa
    zjazdu i
    bez tamowania na nim ruchu poprzez zatrzymanie w oczekiwaniu na możliwość
    zjazdu -
    powinno się kilka kółek dookoła ronda robić i to nawet bez wymalowanych
    pasów :)

    > jak widzisz kazdy kij ma dwa konce, a prawda jest taka, ze i bez
    > wymalowanych pasow, kazdy powinien uzywac zewnetrznego pasa na rondzie,
    > tylko do zjazdu pierwszym zjazdem, a najdalej drugim

    W sumie masz rację, a tylko trochę jeszcze uogólniając to PORD też nie jest
    w ogóle
    potrzebny gdyby kierowcy byli choć trochę inteligentni, bo każdy sam by się
    domyślił jak
    ma jeździć aby ruch był płynny i bezpieczny, no i nie byłoby by z pewnościa
    wtedy korków -
    a wszystko złe to PORD i namalowane głupio i niepotrzebnie pasy.

    :)