    From: "Luke" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek meldunkowy niezgodny z przepisami UE?
    Date: 1 Mar 2007 07:04:22 -0800

    On Mar 1, 9:25 am, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > A w jaki sposób to utrudnia wyjazd?

    czy kazdy obywatel UE musi tez zglaszac wyjazd za granice???

    > Wiesz, dla kogoś innego nie ma swobody, bo trzeba zapłacić - a skoro ma
    > być swobodny przepływ, to państwo powinno zań płacić, nie? ;->

    > Taaaaaaaak? A z którym konkretnie przepisem są niezgodne? Jesteś w
    > stanie zacytować?

    Istnieje cos takiego w języku polskim jak zwrot warunkowy "jesli".
    Czytaj z uwaga, tu zaprezentowalem jedna z dwoch opcji.
    Rownie dobrze mozna mowic "jesli 2+2=5" i jest to prawidlowe.

    > Owszem. W czym problem? A za to dzięki temu jak cię zacznie szukać sąd,
    > to będziesz miał "alibi" - że nie ma ciebie w kraju... A jak tego nie
    > zrobisz, to sąd zakłada, że jesteś.

    > A te brednie skąd żeś wytrzasnął?

    a prosze bardzo:

    *********

    Dz. U. z 2004 r. Nr 140, poz. 1480

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 1 czerwca 2004 r.
    w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania
    wojskowego komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd
    i pobyt za granicą

    Na podstawie art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o
    powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002
    r. Nr 21, poz. 205, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
    11 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w
    Dz. U. z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 81, poz. 732, Nr 113, poz. 984 i
    985, Nr 156, poz. 1301, Nr 166, poz. 1363, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200,
    poz. 1679 i 1687, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 90, poz. 844, Nr 96,
    poz. 874, Nr 139, poz. 1326, Nr 179, poz. 1750, Nr 210, poz. 2036 i Nr
    223, poz. 2217 oraz z 2004 r. Nr 116, poz. 1203.

    § 1. Rozporządzenie określa:
    1) tryb i zakres spełniania:
    a) wojskowego obowiązku meldunkowego,
    b) obowiązku powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień,
    c) obowiązku uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicą;
    2) organy właściwe w sprawach, o których mowa w pkt 1.

    § 2.1. Wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu podlegają:
    1) mężczyźni - począwszy od dnia 1 stycznia, w którym kończą
    osiemnaście lat życia, do dnia 31 grudnia roku kalendarzowego, w
    którym kończą pięćdziesiąt lat życia, a posiadający stopień wojskowy
    oficerski - sześćdziesiąt lat życia;
    2) kobiety przeniesione do rezerwy - począwszy od następnego dnia po
    dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku kalendarzowego,
    w którym kończą czterdzieści lat życia, a posiadające stopień wojskowy
    oficerski - pięćdziesiąt lat życia.
    2. Wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu nie podlegają osoby wymienione
    w art. 58 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej ,,ustawą".

    § 3. Wojskowy obowiązek meldunkowy obejmuje:
    1) zameldowanie się w miejscu pobytu stałego lub pobytu czasowego
    trwającego ponad dwa miesiące;
    2) zgłoszenie przedłużenia pobytu czasowego trwającego ponad dwa
    miesiące;
    3) wymeldowanie się z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego
    trwającego ponad dwa miesiące;
    4) zgłoszenie zmiany imienia lub nazwiska;
    5) zgłoszenie podwyższenia lub zdobycia dodatkowego wykształcenia;
    6) zgłoszenie uzyskania kwalifikacji zawodowych lub zawodu innych niż
    uzyskane wraz z wykształceniem, o którym mowa w pkt 5, oraz utraty
    prawa do wykonywania zawodu.

    § 4. Osoby wskazane w § 2 ust. 1 zgłaszają dane, o których mowa:
    1) w § 3 pkt 1-3, wójtom lub burmistrzom (prezydentom miast) łącznie
    ze spełnieniem obowiązku meldunkowego wynikającego z przepisów o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych;
    2) w § 3 pkt 4 - 6, wojskowemu komendantowi uzupełnień właściwemu ze
    względu na miejsce ich pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego
    ponad dwa miesiące, w terminie 30 dni od dnia powstania zmian,
    przedstawiając do wglądu dokument stwierdzający te zmiany.

    § 5. Wójt lub burmistrz (prezydent miasta), któremu osoba podlegająca
    wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu zgłosiła dane określone w § 3 pkt
    1- 4:
    1) odnotowuje w zbiorach meldunkowych dane dotyczące stosunku tej
    osoby do obowiązku czynnej służby wojskowej;
    2) wysyła, w terminie trzech dni od dnia dopełnienia obowiązku
    meldunkowego, zawiadomienie meldunkowe w formie kopii formularza
    meldunkowego lub wydruku z aktualnego programu informatycznego w
    odniesieniu do:
    a) przedpoborowego oraz poborowego, który nie stawał do poboru - do
    wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na nowe
    miejsce jego pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa
    miesiące,
    b) pozostałych osób podlegających wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu
    - do wojskowego komendanta uzupełnień właściwego ze względu na nowe
    miejsce ich pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa
    miesiące.

    § 6. 1. Żołnierze rezerwy, którym nadano przydział mobilizacyjny, oraz
    osoby, którym nadano pracowniczy przydział mobilizacyjny, a także
    poborowi, którym wydano karty powołania, powiadamiają wojskowego
    komendanta uzupełnień o danych wskazanych:
    1) w art. 53 ust. 3a pkt 1 i 2 ustawy - osobiście;
    2) w art. 53 ust. 3a pkt 3 ustawy - osobiście lub przesyłką poleconą.
    2. Powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje się odpowiednio nie
    później niż:
    1) w dniu zameldowania na pobyt stały lub pobyt czasowy trwający ponad
    dwa miesiące;
    2) w dniu wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub pobytu
    czasowego trwającego ponad dwa miesiące;
    3) w dniu wyjazdu za granicę;
    4) w ciągu 4 dni od dnia powrotu z pobytu za granicą.
    3. Osoby, o których mowa w ust. 1, dokonując powiadomienia wojskowego
    komendanta uzupełnień, obowiązane są przedstawić:
    1) żołnierze rezerwy - książeczkę wojskową oraz kartę mobilizacyjną;
    2) osoby, którym nadano pracowniczy przydział mobilizacyjny - dokument
    potwierdzający tożsamość oraz kartę mobilizacyjną.

    § 7. 1. Osoba, o której mowa w art. 53 ust. 2 ustawy:
    1) składa wniosek o uzyskanie zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicą
    do wojskowego komendanta uzupełnień właściwego ze względu na miejsce
    jej pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące;
    2) we wniosku podaje następujące dane: imię i nazwisko, adres pobytu
    stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące, numer
    ewidencyjny PESEL, planowany termin wyjazdu za granicę, kraj wyjazdu,
    przewidywany termin powrotu oraz przestanki i okoliczności
    uzasadniające konieczność wyjazdu.
    2. Od decyzji o odmowie udzielenia zezwolenia na wyjazd i pobyt za
    granicą, wydanej przez wojskowego komendanta uzupełnień, przysługuje
    odwołanie do szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego.
    3. W sprawach wydawania zezwoleń na wyjazd i pobyt za granicą stosuje
    się przepisy o postępowaniu administracyjnym.
    4. Egzemplarz decyzji o odmowie udzielenia zezwolenia na wyjazd i
    pobyt za granicą przesyła się wojewodzie właściwemu ze względu na
    miejsce pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa
    miesiące osoby, która złożyła wniosek o uzyskanie zezwolenia na wyjazd
    i pobyt za granicą, oraz Komendantowi Głównemu Straży Granicznej.

    § 8. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2004 r.

    ***********

    I jak?

    > Bez jego wiedzy i zgody?
    >
    > Bo za wiedzą i zgodą to w Polsce można.

    Przy wyrabianiu dowodu dano mi formularz, do wpisania adresu, nie
    przedstawiałem zadnego prawa do lokalu. Ich nie obchodzi co tam
    wpisze, jesli dane beda fikcyjne to moj problem, Zaloze sie, ze z
    firma jest podobnie!

    A w Polsce firma zarejestrowana na mnie w domu sasiada? I jeszcze sam
    nie mam meldunku? Nie wierze, ze cos takiego przejdzie!

    > Jaki obowiązek??

    Jest taki obowiazek, poszukaj inne posty , keyword: "meldunek" !!!

    > Ma obowiązek go posiadać.

    > Oczywiście, tylko trzeba się nieco poużerać z tępawymi biurwami w urzędach.
    >
    > [ciach reszta bredni]
    >
    > Reasumując: robisz awanturę o przepisy których.... w ogóle nie znasz!

    Poszukaj newsy, wielu osobom w Polsce nie wydano dowodow/praw jazdy
    bez adresow! Czytalem tez o kilku toczacych sie procesach gdy bezdomny
    chcial uzyskac paszport.

    Nie mam zamiaru znac szczegolowo tych przepisow, gdyz dla mnie są one
    sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem i lamia podstawowe. Moge w minute
    stworzyc dziesiec paradoksalnych sytuacji, ktore udowodnia wewnetrzna
    sprzecznosc tych przepisow lub ich niezyciowosc!

    L.