  • Data: 2007-03-01 18:22:30
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy niezgodny z przepisami UE?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Luke wrote:

    > Tu nie ma nic do smiechu!
    >
    > Rozumiem, ze zgodnie z prawem meldujesz (bedziesz meldowal) dziecko
    > wyslane do babci na 2 miesiace na wies?

    Ja? Nie. Patrz: Art.9a ustawy o ewidencji ludności (po słowie "lub").

    Poza tym w przypadku dziecka obowiązek meldunkowy istnieje raczej w
    formie sugestii niż nakazu, bo tak samo z siebie niedopełnienie
    obowiązku meldunkowego to tylko wykroczenie, a za wykroczenia odpowiadać
    można tylko wtedy, kiedy są one społecznie szkodliwe.

    Czyli tak na prawdę za "miganie się" od obowiązku meldunkowego
    dostaniesz po uszach, kiedy to przynosi komuś (lub społeczeństwu) szkodę.

    Przykład: przejście na czerwonym świetle jest zakazane. Ale jeśli
    przejście było na pasie jezdni aktualnie wyłączonym z ruchu (np. remont)
    ukarany nie zostaniesz, bo nie było to szkodliwe społecznie.

    > Wiem, i przeciez tu nie chodzi tylko o meldunek, ale o caly worek
    > przepisow odziedziczonych w spadku po PRL!

    Jaaaaaaaaaasne... VAT dziedzictwem PRL ;)

    [ciach]

    > Czy Twoim zdaniem obowiazek meldunkowy wchodzi w pakiet "minimum"?

    Wbrew pozorom czasem jest przydatny - i to także dla obywatela.

    > Gdyby nie bylo w Polsce 50 lat PRL-u prawdopodobnie chore przepisy o
    > meldunku nigdy by nie powstaly. Czy w takim wypadku uwazasz i powinny
    > byc one wprowadzone w XXI wieku?

    Jeśli by były wprowadzane od nowa, to IMHO powstały raczej
    scentralizowany rejestr "adresu kontaktowego" w takiej czy innej formie.

    Gdybyś zapoznał się z ustawą o ewidencji ludności wiedziałbyś, że
    meldunek obecnie to coś zupełnie innego, niż "za komuny" - teraz to
    tylko czysto formalna sprawa ewidencji ludności, żeby w razie czego
    jakiś są wiedział, gdzie się można z obywatelem porozumieć, żeby potem
    obywatel nie dowiadywał się ze zdziwieniem, że uznano go za osobę
    ukrywającą się z powodu jakiegoś głupiego wykroczenia drogowego.