  • Data: 2007-03-01 14:25:44
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy niezgodny z przepisami UE?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Luke napisał(a):

    > Pojawia sie pytanie jak to sie ma do przepisów UE i swobodnego
    > przepływu osób, zwłaszcza w kontekście setek tysięcy młodych Polaków
    > wyjeżdżających na długie miesiące/lata.

    A w jaki sposób to utrudnia wyjazd?

    > Dla mnie nie jest to swoboda.

    Wiesz, dla kogoś innego nie ma swobody, bo trzeba zapłacić - a skoro ma
    być swobodny przepływ, to państwo powinno zań płacić, nie? ;->

    > Jak to sie ma do równego traktowania obywateli UE? Nie jestem
    > prawnikiem z wykształcenia (specjalizuje sie w naukach ścisłych) ale
    > widzę następujące wyjścia w tej sytuacji:
    >
    > 1. Przepisy te są niezgodne z prawem UE i powinny zniknąć.

    Taaaaaaaak? A z którym konkretnie przepisem są niezgodne? Jesteś w
    stanie zacytować?

    > 2. Przepisy są ważne i w związku z tym młodzi ludzie powinni zgłaszać
    > swe wyjazdy w urzędach miast/gmin

    Owszem. W czym problem? A za to dzięki temu jak cię zacznie szukać sąd,
    to będziesz miał "alibi" - że nie ma ciebie w kraju... A jak tego nie
    zrobisz, to sąd zakłada, że jesteś.

    > (mężczyźni dodatkowo występować o zgodę w WKU)

    A te brednie skąd żeś wytrzasnął?

    Zgoda jest wymagana wyłącznie tych, co dostali powołanie oraz tych, co
    się jeszcze nie "zarejestrowali" w WKU (komisja lekarska itepe).

    Jeśli jeszcze nie masz odpowiedniego wieku albo jeśli już masz
    książeczkę wojskową (a nie dostałeś "biletu") - możesz sobie jeździć ile
    wlezie i trepy mogą ci nagwizdać.

    Tak na marginesie: jak dla mnie cały "zaszczany obowiązek" to jeden
    wielki skandal i skurwysyństwo, ale zauważ, że np. w RFN też mają pobór...

    [ciach]

    > Mieszkam w kraju pozaeuropejskim, gdzie obowiązek meldunkowy
    > całkowicie nie istnieje, można dostać dowód osobisty na adres hotelu,
    > lub założyć firmę mieszczącą sie u sąsiada. Jeśli jednak prawo to w

    Bez jego wiedzy i zgody?

    Bo za wiedzą i zgodą to w Polsce można.

    [ciach]

    > Obowiązek posiadania stałego meldunku powoduje dodatkowo następujące
    > pytania/paradoksy (bezdomny=osoba bez jakiegokolwiek meldunku):

    Jaki obowiązek??

    > I. Czy bezdomny ma prawo do dowodu osobistego?

    Ma obowiązek go posiadać.

    > II. Czy bezdomny ma prawo do paszportu?
    > III. Czy bezdomny ma prawo do posiadania zarejestrowanego samochodu?

    Oczywiście, tylko trzeba się nieco poużerać z tępawymi biurwami w urzędach.

    [ciach reszta bredni]

    Reasumując: robisz awanturę o przepisy których.... w ogóle nie znasz!