  • Data: 2023-06-23 11:41:44
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Jun 2023 23:11:15 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > operatorem karty. Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby istniał jakiś
    > mechanizm zabezpieczający równiez sprzedawców. W końcu odnawialne lub
    > rekurencyjne płatnosci są powszechne i mogą dotyczyć powaznych
    > monetarnie zobowiązań. To, szczególnie przy zastrzeżeniu karty, bo jest
    > to operacja, której sprzedawca nie ma jak przewidzieć. Podejrzewam, że
    > właśnie takie coś mogło wystąpić w przypadku Roberta. Zobowiązał się
    > umownie do płatności, zastrzegł kartę, sprzedawca oprotestował w banku
    > lub u operatora, przyznano sprzedawcy rację.

    Watpie. IMHO - nikt sie w to tak nie bawi.

    Nie przeszlo, to nie przeszlo. Niech sobie wyjasnia z klientem.
    Mozna ponowic obciązenie, moze przejdzie. Najwyzej sie zwróci.

    Hm, nie wiem ... ponoc normalnie to jest jakas weryfikacja najpierw,
    a potem właściwe obciązenie.
    Jakby sie za drugim razem powołać w obciązeniu na pierwszą
    weryfikację?

    > Dziwi mnie tylko, że nie
    > poinformowano go całym tym procesie, ale brak transparentnosci jest
    > niestety u wielu normą.

    Tak jest. To ma działać, a nie informować.
    Choc teraz potrafi jakies powiadomienie wyskoczyc w apce/sms/e-mailu

    > Nie wiem jak to się odbywa ale MZ istnieje bardzo duża swoboda działań
    > po stronie i sprzedawcy i ewentualnych pośredników w stylu paypal,
    > polcard, amazon, alipay etc.

    Posrednik jest obowiązkowy, tzw agent rozliczeniowy (acquirer).

    > Czego jestem pewny to że operator karty
    > (MC/Visa/Amex) nie weryfikuje (pośredniczy) każdej tranzakcji. Jest
    > pewnie o niej informowany (po jakimś czasie). Oznacza to, że idzie to
    > lokalną infrastrukturą a nie operatora karty.

    Też mi sie tak wydaje. Szczegolnie jak sklep polski, agent polski i
    bank polski.

    No ale tu sklep byl zagraniczny, agent zapewne zagraniczny, a bank
    klienta polski.

    J.