    From: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuczciwy pracodawca - BARDZO PILNE !!!
    Date: Mon, 12 Feb 2007 00:02:25 +0100

    KB napisał(a):

    na wstępie polecam archiwum grupy. Temat wałkowany non stop.

    > Pytanie moje czy prawnie mogę wysłać poleconym to wypowiedzenie,

    możesz, ale jesteś bezrobotna od momentu, kiedy pracodawca będzie miał
    się możliwość z nim zapoznać, czyli od momentu odebrania listu (jak
    wyślesz z potwierdzeniem odbioru, to dokładnie wiesz kiedy)

    > ponieważ mówiono mi, że powinnam teoretycznie wrócić do pracy przynajmniej
    > na jeden dzień i właśnie w tym samym dniu dać to wypowiedzenie. Więc skoro
    > L4 skończyło mi się w piątek to czy mogę zrobić taki manewr i posłać to
    > wypowiedzenie pocztą nie pojawiając się w pracy?

    j.w. Jak chcesz być wolna od jutra, to tylko osobiście, ew. jakiś kurier.

    > A i jeszcze jedno: co w razie gdy faktycznie bym musiała osobiście się
    > do nich udać a szefowa nie przyjmie mi tego wypowiedzenia? Musi czy nie
    > musi?

    musi mieć możliwość się z nim zapoznać. Nie musi się z nim zapoznawać.
    Możesz wręczyć sekretarce (jeżeli jest), odczytać przy świadkach (jeżeli
    są) itd. Nie zapomnij o jakimś dowodzie (podpis sekretarki na kopii,
    świadek odczytania).

    > Jak po wizycie wyślę pocztą to wogóle tego nie odbierze, bo będzie
    > wiedziała czego się spodziewać.

    moim zdaniem to nie ma znaczenia, bo liczy się możliwość zapoznania.
    Podobnie będzie jak ty swoją wolę wypowiesz, a pracodawca zatka uszy.
    Nie jestem pewien, jedynie od kiedy będzie takie wypowiedzenie trwać.
    Moim zdaniem 2 tyg. od pierwszej próby doręczenia (powrót poleconego).
    Może inni mnie tu poprawią.
    Generalnie polecony ma taki plus, że masz łatwo dostępny (nie pisze się
    tego razem?) dowód, kiedy pracodawca miał możliwość się zapoznać z twoim
    oświadczeniem woli.
    --
    Matt Z