  • Data: 2007-02-12 12:16:26
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca - BARDZO PILNE !!!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:
    > Istnieją różne sposoby.

    Na udowodnienie przez pracownika, że nie otrzymywał pensji od
    pracodawcy? Jakie to są sposoby? Poważnie pytam.

    Przecież nawet brak wpływu na konto osobiste na które dotychczas
    wpływało wynagrodzenie nie jest dowodem ponieważ pracownik mógł
    wyjątkowo pobrać wynagrodzenie w kasie, za pokwitowaniem.

    W takiej sytuacji składa się po prostu pozew do sądu pracy o wypłatę
    zaległego wynagrodzenia. I wtedy to pracodawca ma obowiązek wykazać, że
    ewentualnie wypłacał wynagrodzenie.

    Czy ja się mylę?

    > Co ty wygadujesz? Udowodnić należy winę, a nie niewinność.
    > Obawiam się, że ciężar dowodu spoczywa na stronie chcącej z niego
    > wywieść skutek prawny. A dowodem może być wszystko to, co sąd dopuści
    > jako dowód.

    Co do zasady oczywiście masz rację.

    Jednak w tym konkretnym przypadku nie przychodzi mi do głowy inny dowód
    niż oświadczenie pokrzywdzonego.

    Możesz mnie oświecić :-)

    Piotrek