  • Data: 2006-01-21 16:17:44
    Temat: Re: Moralnosc sedziow
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    fate napisał(a):

    > Gardoczenie. NIGDY nie podejmue sie waznej decyzji na podstawie jednego
    > swiadka. Ale zdjae sie ze to ty sam dajesz wiare jednemu policjantowi z
    > drogowki.

    A co jeżeli ten jeden świadek zamyka łańcuch poszlak prowadzący do
    uznania za winego? Na przykład świadek, którego zeznanie skutkuje tym,
    że upada alibi oskarzonego, na którego wskazują inne dowody?

    I nie rozumiem o co chodzi z tym policjantem. Mam mu nie dac wiary tylko
    dlatego, że nie było go dwóch? To wiarygodność zalezy od liczby
    świadków? Owszem, to kiedyś przerabialiśmy. W procesie inkwizycyjnym.
    Mniej więcej od początków XIX wieku tego już się nie stosuje.

    > Nie nabierze sie, bo nigdy nie bierze sie za decydujace zeznanie jednego
    > swiadka. No, chyba ze w Lublinie.

    Jesteś pewien? A co jeżeli jaest ono poparte innymi dowodami? Np odciski
    palców, ślady butów, a zeznanie tego świadka jedynie podważa alibi
    oskarżonego?

    > Co ma prezes SN z kasacja politycznego wyroku. Niech pomysle. Poczekaj
    > chwilke...

    Pomyśl. A jak już wymyślisz to napisz. Tylko konkretnie, co zarzucasz
    prof. Gardockiemu wzwiązku z wydaniem tego orzeczenia. W miare
    możliwości przedstaw swoje zarzuty bez uciekania się do obelg,
    wulgaryzmów i inwektyw.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre