  • Data: 2020-04-13 19:38:05
    Temat: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kviat ...

    > A skąd taki wniosek? Skąd wniosek, że się zgadzam?

    Bo bronisz tej decyzji.

    > Dlaczego nie napiszesz, że zgadzam się z tymi rządami, które zakazu
    > nie wprowadziły?

    Bo bronisz decyzji o zakazie wstepu do lasu...

    > Kompletnie się nie zgadzam. I z jednymi z drugimi. Ja je przyjmuję
    > do wiadomości (obie!), bo nie mam innego wyjścia. Nie mam żadnych
    > metod, ani zasobów na weryfikację, która jest właściwa. Która OKAŻE
    > się właściwa. Oni też nie mają. Szklana kula istnieje tylko w
    > bajkach. To co napisałeś, to całkowity brak zrozumienia tego, co ja
    > napisałem.

    Podsumujmy - kazda decyzja niepoparta danymi, ktorej efektów laik nie
    jest w stanie ocenic jest dobra?
    Czy moze miare pozytywnej oceny jest to, co mysli o tym spoleczenstwo?
    (bo w innymi miejscu pisałes o poparciu spolecznym)

    Znaczy jezeli 50% spoleczenstwa przekonamy ze tego wirusa przenosza
    "pedały" albo uchodzcy to mozemy zaczac proces eksterminacji?
    Poparcie społeczne bedzie, czy da to pozytywny czy negatywny efekt nie
    bedziemy w stanie ocenic zanim tego nei zrobimy...

    > Osobiście uważam, że politycy powinni podejmować decyzje na
    > podstawie merytorycznych przesłanek, a jak czegoś nie wiedzą, to
    > powinni to wziąć na klatę i uczciwie powiedzieć, że nie wiedzą. Ale
    > to utopia. Kompletna fikcja, moje chciejstwo i pobożne życzenia, a
    > na dodatek szkodliwe, bo konsekwencją byłby paraliż decyzyjny.

    Co nadal nie zmeinia niczego ze mozna miec na ten temat wyrobione zdanie
    za lub przeciw.
    Twierdzisz ze wiesz ze to tylko propaganda, ze nie maja danych ale jednak
    oceniasz ich ruch pozytywnie?

> [...]
    > Obaj robili profesjonalne analizy, wykresy. Żaden z nich nie mógł
    > wiedzieć, że przyczyną spadku akcji (a przyczyny były weryfikowane)
    > było że np. słoń złamał nogę i kokosów gdzieś tam nie dowieźli na
    > czas na drugim końcu świata (przykład zmyśliłem, nie pamiętam
    > szczegółów, chodzi o istotę badań). Ci co zgadywali lepiej byli
    > zachwalani za profesjonalizm, pomimo tego, że bladego pojęcia nie
    > mieli podczas podejmowania decyzji o prawdziwych przyczynach. A ci,
    > którzy nie zgadli byli ganieni za brak profesjonalizmu, chociaż
    > żadnej winy i braku profesjonalizmu nie wykazali.

    Jeżeli dobrze pamietam, najlepiej oceniani byli ci ktorzy podejmowali
    decyzje szybko.
    Nie wazne czy madre, czy głupie, czy trafne czy nietrafne.
    Liczył się tylko styl podejmowania decyzji.
    No i co z tego?
    To ja, widzac to, mam mowic, ze super bo w ogole PODJAL decyzje?

    > A Ty i Shrek z całym przekonaniem piszecie, że wiecie jakie będą
    > skutki zakazu wejścia do lasu i z całą pewnością wiecie, że będą
    > bardziej negatywne niż pozytywne. I całym przekonaniem wiecie, że
    > brak zakazu przyniesie skutki pozytywne. Bo optymalizacja
    > zagęszczenia? Serio?

    Nie, nie optymalizacja. Dbałosc o inne funkcje zyciowe, poza separacją.
    Stres, brak ruchu - to wszystko wpływa równiez negatywnie na organizm.
    A mamy budować odpornosc aby w kontakcie z wirusem lekko przejsc chorobe.

    > Właśnie. Kompromis.

    > Tego nikt nie wie!
    > Ci, co twierdzą, że nakładane ograniczenia są nieadekwatne do
    > zagrożenia też tego nie wiedzą. Inni twierdzą, że ci drudzy
    > lekceważą zagrożenie, ale też tego nie wiedzą.
    > A decyzję podjąć ktoś musi, taką czy siaką. Każda ma swoich
    > zwolenników i przeciwników, ale poparcie lub sprzeciw wynika z
    > osobistych preferencji i odczuć, a nie faktów.

    Nie sadzisz ze wygodniej jest nie wiedziec?
    Przeciez to mozna policzyc... Sa gotowe modele ktorych odpalenie potrwa
    pewnie maks 24h.

    > I równocześnie powiedziano, że trzeba mieć konkretny powód.
    > I stał się chaos przez nieprzemyślaną sraczkę legislacyjną, bo
    > władza (kulsony) mają mętlik w głowie poprzez otrzymanie sprzecznych
    > komunikatów. Pozostawiono zbyt duże pole do interpretacji przez
    > szeregowego krawężnika.

    W jakim sensie konkretny powód?
    Powiedziano jasno, ze spacer jest zaspokojeniem podstawowej potrzeby.
    Wiec nie trzeba miec celu, wystarczy isc po to zeby sie rozruszac,
    odstresowac etc.
    Przyznam ze w tym celu wolałbym pojechac do lasu, ale skoro sie nie da to
    robie to na osiedlu mijajac co chwile jakiegos sasiada.

    > Dla różnych ludzi "zdrowy rozsądek" może oznaczać zupełnie coś
    > innego. Jednym "zdrowy rozsądek" podpowiada, że konsekrowane ręce
    > nie mogą przenosić wirusa, bo są konsekrowane, a innym wręcz
    > przeciwnie... (Żart taki. Też oczywiście uważam, że jakieś granice
    > zdrowego rozsądku istnieją.)

    No własnie!

    > Dlatego właśnie możemy sobie bez ponoszenia konsekwencji swobodnie
    > zabić czas na grupie dyskusyjnej, zamiast pojechać do lasu
    >:)

    Ja tak nie umiem. I tak musze wyjsc na dwór.
    Dzieki zakazowi robie to w towarzystwie sasiadów, zamiast sam w lesie.

    > Słuszna uwaga. Ale też w żaden sposób nie powoduje, że są argumenty
    > "przeciw". I nie rozstrzyga, która decyzja jest właściwa.

    Niesamowite.W ten sposób to moznaby nawet udowodnic ze alcapone
    hansdlował woda cukrem i owocami a to ze w butelkach miał alko to tylko
    efekt przypadkowej fermentacji.

    > Można się obrażać na rzeczywistość. Tylko po co ;)
    > To nie jest nowy wynalazek.
    >
    > Badacze języka propagandy, czy bardziej ogólnie języka polityki, już
    > dawno stwierdzili, że język polityki nie służy do przekazywania
    > informacji (w sensie, że nie głównie), lecz do rozbudzania i
    > podtrzymywania emocji. Że właśnie taka jest jego (tego języka)
    > główna funkcja. Jest kilka doktoratów na ten temat i sporo
    > literatury. To nie jest cecha tylko języka polskiej polityki.

    I wiedzac to nadal liczysz sie ze ktos podejmujac propagandowa decyzje
    przypadkim miał racje. Jak ja ci optymizmu zazdroszecze ;-P

    > Jam mam znajomą za granicą, której właśnie matka zmarła w Polsce
    > (nie na wirusa). Właśnie kombinujemy jak jej transport zorganizować.
    > I zastanawiamy się czy w ogóle jest sens...

    Pewnie na dzis nie ma.
    Ale co to ma do jakosci kwarantanny? Pewnie wiesz ze pierwsze 150 tysiecy
    osób w kwarantannie nawet jak z kims mieszkali to nie rozszerzali
    automatycznie kwarantanny na wspolmieszkancow.
    CZujesz absurd, powiesz głosne NIE czy bedziesz twierdxił ze tak naprawde
    nie wiemy czy to miało jakies znaczenie?

    > Przecież napisałem, że to tylko przykład na potrzeby dyskusji...
    > A co do wydm, to oprócz zakazu chodzenia po wydmach dochodzi jeszcze
    > sprawa, że jak leżysz na plaży bliżej wydm, to niektórzy nie mają
    > oporów wysikać się trzy metry nad twoją głową. O matkach z
    > dzieckiem, które musi się wysikać półtora metra od Ciebie nie
    > wspominając. A jakie są zdziwione, że Ci to przeszkadza... przecież
    > to tylko dziecko :)

    Z dziecmi to sie nie wypowiadam bo wiadomo, ze czasami dziecko powie ci 3
    sekundy przed ze chce.
    Ale dorosły sikajacy w takich warunkach to bydle.
    Myslałem ze mowisz o lesnej głuszy.

    > Ale nie chciałbym również segregować ludzi na tych, którym wolno i
    > na tych, którym nie wolno. Poważny dylemat.
    > Właśnie dlatego ja bym miał spore opory przed wprowadzeniem takiego
    > zakazu, ale cały czas miałbym również z tyłu głowy pytanie, czy
    > faktycznie postąpiłem słusznie.
    > Pewnie dlatego nie nadaję się na polityka. Mam za dużo skrupułów :)

    Tu nie sa potrzebne skrupuły a ZDROWY ROZSADEK.
    Jezeli badania pokazałyby ze np 20km do lasu to jest ta odległosc która
    daje wiecej minusów niz plusów, pokazanoby model matematyczny który to
    udowadnia i na tej podstawie zakazanoby wycieczek do lasu w odległosci
    wiekszej niz 20km od domu to ja bym to zrozumiał.
    Nie umiem sobie wyobrazic takiej zaleznosci ale niechby.
    Nie widze sensu karania 38 milionów tylko dlatego ze jakis milion mogłby
    spowodowac niebezpieczenstwo.
    Nawet bym sie nie obraził gdybym był w tym milionie.
    I nie widze w tym zadnej segregacji.

    > Bo robiąc zakazy dla całej Polski wziąłem pod uwagę, żeby nie
    > dzielić ludzi bez względu na to, czy mieszkają w takim, czy innym
    > mieście. Jak zakaz, to dla wszystkich. Jak zezwolenie, to też dla
    > wszystkich. Bo inaczej będzie gównoburza w internecie "a dlaczego
    > jednym wolno, a innym nie". Albo odwrotnie :)

    Wez sobie daruj... Ludzie sa podzieleni od lat np komunikacyjnie i jakos
    sobie radza. Sa podzieleni w dostepie do komunikacji, sa podzieleni w
    dostepie do swiezego powietrza... Naprawde stwierdzenie ze do lasu mozesz
    jechac maks 15km to nei jest segregacja. Tylko to musi z CZEGOS WYNIKAC!

    > Jestem za. Bo tam nie mieszkam :)

    CZyli jednak jestes za segregacja, byleby cie nie dotkneła? ;-PPPP

    > Ja też słucham lekarzy, którzy mówią żeby ograniczyć przemieszczanie
    > się ludzi żeby nie rozwozili zarazy.

    Ci sami lekarze sa za zakazem "lasowym"?
    Bo ci co mowia o dbaniu o zdrowie tez mowia o ograniczaniu.
    Tylko ze zdroworozsadkowo.
    Poczytaj Simona.

    333/prof-simon-
    kresie-

    s-w-polsce-czy-m

    > Ja też w różne rzeczy wierzę. Czasem łapię się na tym, że wierzę
    > analitykom giełdowym, którzy się na tym znają i "spodziewają się".
    > I kupuję w dobrej wierze jakieś akcje :):) Trochę to lepsze od
    > rzucenia monetą i mam na kogo zwalić winę, jak prognoza się nie
    > sprawdzi. :)
    >
    > Słowa klucze: "spodziewam się", "może pomóc".

    Ci ekonomisci ktorych ja słucham to bardzo mocno wystrzegajqa sie przed
    jakimkolwiek prognozowaniem wprost. Nie od dzis wiadomo, ze najłatwiej
    tłumaczy sie zjawiska które juz sie wydarzyły a najtrudniejsze jest
    prognozowanie przyszłosci... :)

    > A czego się spodziewasz po politykach, dla których czynem
    > bohaterskim jest złapanie upadającego wafelka?
    > Albo gdy mianują na ministra środowiska człowieka wierzącego w
    > chemtrailse... że będą słuchać matematyków? Emocje, a nie
    > informacja. Ja od dawna nie mam złudzeń jak to działa.

    Niczego. Licze tylko na to ze ktos widzac w decyzji prywatny interes
    władzy bedzie rozumiał ze ta decyzja jest zrobiona dla tegoz interesu a
    nie ze przypadkowo nie zaszkodzi ludziom.

    > Zgoda. Tylko trzeba jeszcze przekonać ludzi, którzy na takich
    > polityków głosują, żeby też mieli takie motto.

    Teraz to ty popadłes w jakis ideologizm... Serio? W kraju gdzie pewnie
    połowa nie potrafi wyliczyc prawdopodobienstwa?
    Przeciez najtrudniejszym zadaniem w 3/4 quizów matematycznych jest
    podstawowe działanie na liczbach gdzie trzeba znac kolejnosc działań bo
    inaczej sie wyłożysz...

    > Nie bardzo wiem, co chciałeś przekazać taką informacją.
    > Że jesteś odważny?

    Nie, ze majac kontakt z prawdopodobnie zdrowymi ludzmi nie mozesz kazdego
    traktowac jak chorego. Tak sie po prostu nie da.

    > Że nie masz starszych osób w rodzinie i masz
    > wylane czy rozniesiesz to bezobjawowo?

    Rodziców, tesciow, ciotke i babcie zamknałem w domach i maja zakaz
    wychodzenia dalej niz na ogrodek badz spacer.
    Zakupy od miesiaca robie im ja, dowozac co 2-3 dni co tylko potrzebuja.
    Pomimo tego ze pracuje po 10-12h dziennie.
    Ostatnio latam do sklepu o 5 rano zeby nie wpadac w pozniejszy szał
    kolejkowy.

    > Że chroni cię pole siłowe i
    > nie ma takiej opcji żebyś się zaraził?

    Nie, po prostu nie da sie normalnie pracować stosujac zabezpieczenia
    dajace 100% pewnosci.

    > Bo wiesz, lekarze mówią, że to się trochę różni od zwykłej grypy, a
    > komuś trzeba wierzyć :P

    A mowia tak?

    > Przesadziłeś. Ten minister nie jest dla mnie autorytetem :)

    Jak to? Nie widziałes jaki zmeczony!?

    > Bo brakuje kombinezonów? :)

    Nie, bo to by było marnowanie zasobów.

    > Jakieś trzy dni temu koleżanka z Poznania przysłała mi zdjęcie,
    > które z robiła z okna. Do sąsiada przyjechała karetka.
    > Udokumentowała jak przed wejściem do budynku ekipa ubierała się w
    > kombinezony, maski pełnotwarzowe, buty, rękawice... pewnie przysłali
    > jakichś niezrównoważonych paranoików. Przecież mogli ubrać tylko
    > maseczki.

    Tak, tez widziałem.
    Co ciekawe na nogach mieli siatki foliowe ze zklepu zafoliowane jakims
    power tapem.
    Rozdardy kombinezon na piersi równiez zaklejony tasma.

    Ale to jest inna inszosc - podejrzewam ze przyjechali albo po kogoś z
    podejrzeniem covid albo po prostu do kogoś kaszlacego i woleli sie
    zabezpieczyc.

    A chodzisz po zakupy w kombinezonie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z