  • Data: 2020-04-14 09:01:37
    Temat: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12-04-2020 o 23:17, Kviat pisze:

    > A ktoś ma taką wiedzę?

    > A są takie modele?

    Tak juz od wielu dni wiedza jest i modele sa, ale trzeba by trochę
    poczytać na ten temat. Dlatego Niemcy, Czesi, Duńczycy i Austriacy
    luzują swoją zakazy, bo już wiadomo od jakiegoś czasu, że część z nich
    jest bez sensu i bardziej szkodzą niż pomagają. A są kraje jak Korea,
    czy Tajwan, gdzie ograniczeń prawie nie wprowadzono i tam okazuje się z
    wirusem jest najmniejszy problem.

    Z takich ciekawszych opracowań polecam lekturę:
    https://rmostowy.github.io/covid-19/prognoza-polska/

    szczególnie zwróć uwagę na ten fragment:
    "Skuteczne działania wprowadzające dystansowanie społecznie i wynikające
    z tego szybko zanikająca fala epidemii mają jednak drugą stronę medalu,
    ponieważ wtedy większość ludności byłaby nadal podatna na zakażenie. Jak
    pokazano na rycinie 4, duża liczba podatnych oznacza, że nie bylibyśmy w
    stanie dojść do poziomu tzw. "odporności stadnej" (ang. herd-immunity)
    wymaganego do zapobiegania przyszłym wybuchom epidemii COVID-19 w
    Polsce, a takie wybuchy mogłyby wystąpić po zupełnym odstąpieniu od
    rządowych działań na rzecz dystansowania społecznego. Dlatego też,
    dopóki szczepienia na COVID-19 nie staną się powszechnie dostępne, aby
    sztucznie wygenerować taki poziom odporności stadnej w populacji, należy
    rozważyć długoterminową strategię zapobiegania potencjalnym wybuchom
    epidemii COVID-19 w Polsce (np. poprzez alternatywne środki, takie jak
    testy serologiczne, tropienie kontaktów, proaktywną izolację itp.)."

    --
    http://kaczus.ppa.pl