  • Data: 2020-04-14 11:39:12
    Temat: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Tak juz od wielu dni wiedza jest i modele sa, ale trzeba by trochę
    > poczytać na ten temat.

    Modeli jest od cholery. Pokaż jeden, który potrafi przewidzieć przyszłość.
    Pewnie trzeba by trochę poczytać na ten temat.

    > Dlatego Niemcy, Czesi, Duńczycy i Austriacy
    > luzują swoją zakazy, bo już wiadomo od jakiegoś czasu, że część z nich
    > jest bez sensu i bardziej szkodzą niż pomagają.

    I tylko nie wiadomo dlaczego wirus powraca do Chin odkąd zaczęli luzować.
    https://wiadomosci.radiozet.pl/Koronawirus/Chiny-Naj
    wyzszy-wzrost-zakazen-koronawirusem-od-tygodni-dwa-z
    gony-na-Covid-19
    Ale pewnie Chińczycy kłamią, więc przepraszam, że podałem taki przykład.

    > A są kraje jak Korea,
    > czy Tajwan, gdzie ograniczeń prawie nie wprowadzono i tam okazuje się z
    > wirusem jest najmniejszy problem.

    Aha. Czyli mogę z tego wysnuć wniosek, że skoro wprowadzono ograniczenia
    we Włoszech, to znaczy, że taką ilość zachorowań i zmarłych spowodowały
    ograniczenia? Ależ ci Włosi się pomylili...
    A może jest tak, że u jednych działa coś, a u innych coś innego, bo
    każde państwo ma inne uwarunkowania, począwszy od zasobów, dostępu do
    testów i respiratorów, aż po stopień samodyscypliny społecznej
    wynikającej z lokalnej kultury i przyzwyczajeń? I cholera wie z czego
    jeszcze...

    > Z takich ciekawszych opracowań polecam lekturę:
    > https://rmostowy.github.io/covid-19/prognoza-polska/

    Takich ciekawych opracowań są setki, jeśli nie tysiące. I każdy jest
    mądrzejszy niż pozostałe.
    Potem ten, który zgadł będzie się chwalił, że jest taki mądry, bo
    przewidział przyszłość.
    Tak właśnie działają przepowiednie.

    > szczególnie zwróć uwagę na ten fragment:
    > "Skuteczne działania wprowadzające dystansowanie społecznie i wynikające
    > z tego szybko zanikająca fala epidemii

    Oho! Czyli nie tak jak w Korei?

    > mają jednak drugą stronę medalu,
    > ponieważ wtedy większość ludności byłaby nadal podatna na zakażenie. Jak
    > pokazano na rycinie 4, duża liczba podatnych oznacza, że nie bylibyśmy w
    > stanie dojść do poziomu tzw. "odporności stadnej" (ang. herd-immunity)

    No pewnie. Bo przecież aby osiągnąć odporność stadną można bez problemu
    poświęcić babcię. Pod warunkiem, że to będzie czyjaś babcia.

    Ale wiesz, że nawet taki zatwardzialec umysłowy jak Trump przyznał się
    do błędu? Ba! Nawet taki mądry i pragmatyczny naród jak Brytyjczycy
    przyznali, że coś z takimi teoriami jest nie bardzo...

    Pozdrawiam
    Piotr