  • Data: 2003-07-30 11:53:11
    Temat: Re: Magazynier zwalnia dyrektora
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Słabo mnie to przekonuje i trudno mi się z tym zgodzić (przynajmniej
    na pierwszy rzut oka). Zdecydowanie rozważałbym apelację.
    Sąd sam sugeruje że zwalniający nie był uprawniony do
    reprezentowania pracodawcy.
    Co prawda wg stosowanego tu odpowiednio poprzez art. 300 kodeksu
    pracy kodeksu cywilnego

    Art. 95. § 1. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych albo
    wynikających z właściwości czynności prawnej, można dokonać
    czynności prawnej przez przedstawiciela.
    § 2. Czynność prawna dokonana przez przedstawiciela w granicach
    umocowania pociąga za sobą skutki bezpośrednio dla
    reprezentowanego.

    ale z Twojego wpisu nie wynika by ów "magazynier" ;) miał
    pełnomocnictwo od pracodawcy i by zostało to wykazane przed Sądem
    przez owego pracodawcę

    a zatem

    Art. 104. Jednostronna czynność prawna dokonana w cudzym imieniu
    bez umocowania lub z przekroczeniem jego zakresu jest n i e w a ż n
    a. Jednakże gdy ten, komu zostało złożone oświadczenie woli w
    cudzym imieniu, zgodził się na działanie bez umocowania, stosuje się
    odpowiednio przepisy o zawarciu umowy bez umocowania.

    Generalnie po raz kolejny wychodzi na to, że niezbadane są wyroki
    boże i sądów rejonowych :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info