  • Data: 2003-07-30 12:45:57
    Temat: Re: Magazynier zwalnia dyrektora
    Od: "" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Słabo mnie to przekonuje i trudno mi się z tym zgodzić (przynajmniej
    > na pierwszy rzut oka). Zdecydowanie rozważałbym apelację.
    > Sąd sam sugeruje że zwalniający nie był uprawniony do
    > reprezentowania pracodawcy.
    > Co prawda wg stosowanego tu odpowiednio poprzez art. 300 kodeksu
    > pracy kodeksu cywilnego

    Witam,
    z góry zaznaczam, że poczyniam pewne założenia gdyż sprawa została
    przedstawiona bardzo oględnie, a uzasadnienie sadu przytoczone wyrywkowo.
    Dlatego też w razie innego stanu faktycznego niż założony przeze mnie
    niekoniecznie podtrzymuję swoje stanowisko.
    Zapewne chodzi o sytuację, w której w sprawach wzwiazanych z umowami o prace
    czlonków Zarządu działa upoważniony cżlonek Rady Nadzorczej. Magazynier, bedąc
    członkiem RN, powoływał się na upoważnienie RN którego nie było. Czytałem
    kiedys wurok dotyczący sytuacji odwrotnej tzn. zawarcia umowy o pracę przez
    nieupowaznionego członka RN, który jednakl podnosił swoje umocowanie do
    zawarcia takiej umowy. Sąd (zabij a nie pamiętam czy SN) stwierdził że sprawy
    proceduralne (upowaznienie tego członka RN) dotyczą wewnętrznych spraw RN i nie
    moga wpływac na stosunki pomiedzy Spółką a RN. Pracownik (cżłonek Zarządu) nie
    iał podstaw sadzić ażeby zawierający umowę działał bez upowaznienia, a nie miał
    obowiązku żądac takiego upowaznienia.
    Stąd myślę, ze w obecnej sytuacji Sąd nie stwierdził nieważności rozwiązania
    umowy o pracę (chociaż nie ta forma), gdyż nie było oczywiste, że cżłonek RN
    (magazynier) nie dysponuje stosownym upowaznieniem RN. Dlatego też wydaje mi
    się słuszna argumentacja sądu, że rozwiązanie umowy o pracę w tej sytuacji nie
    mogło być dotkniete nieważnością, a jedynie mógł zostać podniesiony zarzut
    niezgodności z prawem dokonanego wypowiedzenia. (równiez ze względyu na forme
    wypowiedzenia). A zarzut taki musi podnieść pracownik. Wróć - pracownik musi
    wnieść pozew, zarzut niekoniecznie. Pracownmik nie wniósł pozwu, upłynęły
    wszelkie terminy - również wypowiedzenia i dziękuję. Teoretycznie bowiem
    członek RN mógł byc upoważniony do takiego działania, a fakt ten nie musiał byc
    znany pracownikowi (cżłonkowi Zarządu). I gdyby jednak magazynier mioał
    upoważnienie RN dio wypowiedzenia umowy o pracę to wypowiedzenie byłoby
    skuteczne prawda ? A zatem moim zdaniem nieważność odpada. W sumie wurok nie
    jest zły. Przemyśl sprawę

    Paweł