  • Data: 2003-07-31 11:01:24
    Temat: Re: Magazynier zwalnia dyrektora
    Od: "" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Strona" ktorej wypowiedziano umowe sadzila, ze "wypowiadajacy"
    > nie ma umocowania do dokonania takiej czynnosci i uwazala czynnosc
    > za "bezskuteczna"
    >
    > Czy miala obowiazek to umociowanie sprawdzic - jak ?
    >
    > CZy tak samo jest gdy wypowiadana umwa ne jest umowa o prace,
    > lecz umowa o wspolprace ?
    >
    > Zalozmy pracownik jednej ze stro mowi Panu A- Firma X wypowiada panu
    > umowe....
    > czy wypowiedzenie jesli okaze sie bez umocowania jest "skuteczne" ?
    >
    > Boguslaw

    Witam,
    w przypadku powyższym analizujemy szczególny typ umów jakim sa umowy o pracę.
    Reguły tutaj obowiązujące sa trochę odmienne. Nie wiem co kryje się pod
    pojęciem "umowa o współpracę" - na gruncie prawa pracy coś takiego nie
    występuje.
    Wypowiedzenie umowy dokonane z przekroczeniem (lub bez) umocowania nie jest
    oczywiście skuteczne. Sąd podniósł jedynie że nie jest nieważne, a jedynie
    niezgodne z prawem. W takim przypadku pracownik powinien złożyć pozew o uznanie
    że wypowiedzenie narusza przepisy o wypowiadaniu umów o pracę (a nie złożył).
    Sąd wówczas (po stwierdzeniu że tak było w istocie) może orzec o
    bezskuteczności takiego wypowiedzenia lub o przywróceniu do pracy. Po za tym
    dyskusja nasza ma charakter czysto teoretyczny i opiera się na wielu
    założeniach które poczyniliśmy bo z braku konkretów coś poczynić musieliśmy. to
    co napisałem jest moją prywatną opinią, której wcale nie podzielają inni (patrz
    dredd). Rzeczą poza dyskusją jest jednak to, że wypowiedzenie dokonane w braku
    podstaw prawnych (np. umocowania) nie jest skuteczne.

    Paweł