  • Data: 2009-09-09 18:46:34
    Temat: Re: Linie papilarne jako dane osobowe
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:
    > Usłyszałem dziś w Tok FM rozmowę na ten temat (niestety nie od
    > początku). Pracodawca dla celów ewidencji czasu pracy i kontroli
    > pracowników stosuje urządzenia rozpoznające osobę (pracownika) na
    > podst. linii papilarnych (nie słyszałem szczegółów technicznych
    > procedury). Sprawa trafiła do GIODO który uznał, że odcisk palca
    > stanowi informację której pracodawca nie ma prawa żądać od pracownika
    > ani osoby ubiegającej się o pracę (prawo pracy enumeratywnie wymienia
    > dozwolone informacje). Ponadto uznał, że jest to cecha chroniona
> [...]

    imho system nie przechowuje centralnie żadnych lini papilarnych linie są
    zakodowane w karcie chipowej poprzez jakieś szyfrowanie nieodwracalne.
    Czytnik szczytuje odciski koduje i porównuje z kodem zawartym w karcie.
    amen.

    w takim przypadku nie ma o czym dyskutować imho.

    jeśli jednak system przechowuje w centralnym serwerze wzorzec odcisków palca
    każdego pracownika to jest to naruszenie praw obywatelskich, bo imho do
    przechowywania takich danych są upoważnione tylko ściśle określone służby