  • Data: 2009-09-09 19:08:12
    Temat: Re: Linie papilarne jako dane osobowe
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Ja jestem gotów z zastrzeżeniami "pro forma" zaakceptować używanie
    > odcisków palców w kontroli dostępu/poruszania się z ramach obiektów
    > typu "elektrowania atomowa" (sensowne powody do "nad standardowych"
    > środków) ale ni wuja w typowym przeciętnym przedsiębiorstwie.
    >
    > Są sytuacje mogące uzasadnić gromadzenie/używanie danych
    > biometrycznych do celów identyfikacji pracowników/kontroli dostępu
    > być może bez *pełnych* szykan UoODO ale nie powinno być nimi "zwykłe
    > wygodnictwo" w prawie że typowym przedsiębiorstwie.

    Cóż zauważ że zastosowanie takich środków wynikła z wyjątkowo wysokiego
    współczynnika nieuczciwości wśród pracowników. Imho powinni byli zrobić
    solidna łapankę i wywalić kilka osób dyscyplinarnie, a przeciwko tym co
    podpisywali listy za kogoś złożyć wnioski do prokuratury. Było by kilku
    osobom gorąco :)