  • Data: 2009-11-21 13:19:58
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:
    > Jakim cudem radzą sobie z tym urzędy skarbowe? Przecież tam można
    > dostarczyć PIT na papierze. Napisany własnoręcznie - bez żadnej weryfikacji!

    Tak. Dlatego zauważ, że wprowadzono ludzkie weryfikatory. Jak oddajesz
    zeznanie roczne to czekasz w koooooooooooooooooooooolejce, bo właśnie
    baba wklepuje w kompa, weryfikuje i już.

    > No popatrz - to zupełnie jak w przypadku danych dla ZUSu. Tam też
    > ostatecznie są to tylko wypełnione rubryczki (w pamięci komputera).

    Nie. Stopień złożenia danych, zależności i przypadków jest zdecydowanie
    większy.

    > To nie jest problem - ludzie pisali algorytmy rozrachunkowe zanim
    > jeszcze powstał Microsoft. Czyli ten cały mechanizm sprawdzający wcale
    > nie musi chodzić pod kontrolą Windows.

    A ja piszę, że musi? Chodzi pod windows,bo tak jest najtaniej i
    najlepiej dla większości narodu.

    > I w wersji OpenSource nie będzie
    > miał więcej błędów, niż aktualny zamknięty Płatnik.

    ale ZUS nie będzie miał nad tym kontroli. Będzie musiał zaufać zupełnie
    obcym danym. Póki tego nie zrozumiesz, nasza dyskusja przestaje mieć sens.

    > Skoro nie ma podstawy prawnej, więc nie musi mieć niczyjego
    > "błogosławieństwa".

    Oczywiście, bez podstawy prawnej nic nie istnieje.

    Ja; Skacząc w przepaść musisz zginąć.
    Ty: Podstawa prawna.
    Ja: Nie ma, to uwarunkowanie techniczne
    Ty: Skoro nie ma podstawy prawnej, nie muszę zginąć

    --
    Przemysław Adam Śmiejek