  • Data: 2009-11-22 00:05:23
    Temat: Re: "Dominik & Co" "szkaluje" ZUS i producenta płatnika (serwera) [Was: Licencja Microsoftu]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie. Jeśli jest z błędami, to wezwania będą. Ale będą wtedy wynikające z
    > jednego Płatnika, na bezbłędność którego pracuje ZUS i który jest ciągle
    > ulepszany. Jeżeli dopuścisz obce programy, to nie masz nad nimi
    > kontroli. Zauważ, że wezwania są głównie za lata mocno ubiegłe, bo wtedy
    > system był mocno niedorobiony. Teraz jest tego coraz mniej, coraz mniej
    > i koszt spada. Dopuszczenie dowolnego weryfikatora oznacza, że nigdy nie
    > mamy pewności, że za chwilę nie stanie się modny weryfikator z błędami.

    Otwarte oprogramowanie oznacza, że kontrolowanie i ewentualne
    poprawianie kodu jest dużo bardziej intensywne. W przypadku aplikacji
    zamkniętej robią to tylko i wyłącznie ludzie, którym za to płacą - wąska
    grupa, poganiania przez liczących grosiki i minuty "menedżerów", którzy
    jeszcze starają się obciąć koszta (czyli liczbę fachowców).

    A ponieważ jest to monopol, to nie mają konkurencji. Za błędy też
    zasadniczo nie odpowiadają.

    W przypadku oprogramowania otwartego kod kontroluje znacznie szersza
    grupa ludzi.

    > Nie. Pewnie potrafi. Tylko, że przepisy się zmieniają, warunki się
    > zmieniają, Płatnik się ulepsza. Można panować nad tym. I można ufać

    W przypadku oprogramowania zamkniętego trzeba czekać na nową wersję lub
    jakąś łatkę. W przypadku oprogramowania otwartego tego typu korekty
    pojawiają się praktycznie natychmiast po wystąpieniu problemu.

    > swojemu weryfikatorowi. Jeżeli dopuścisz cudzy weryfikator, to nie wiesz
    > na czym stoisz.

    Z Płatnikiem też nie wiem, bo nie widzę źródła ani algorytmów.

    > Ty wyzywasz mnie jako pierwszy, a mi śmiesz radzić?

    Tak, kupo kału.

    > Możliwe. Ja epitetów nie używam.

    Tak twierdzisz, kupo kału? Ja najwyraźniej teraz też nie.