  • Data: 2009-11-22 10:38:46
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: "op23" <o...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Tak. Dlatego zauważ, że wprowadzono ludzkie weryfikatory. Jak oddajesz
    > zeznanie roczne to czekasz w koooooooooooooooooooooolejce, bo właśnie
    > baba wklepuje w kompa, weryfikuje i już.

    No i ?

    Myślisz, że jak US udostępni program z zamkniętym kodem źródłowym to już nie
    będziesz musiał wklepywać tych danych tak jak obecnie to czyni "baba" i że
    "baba" nie będzie musiała tego zweryfikować w urzędzie dokładnie tak, jak to
    robi teraz ?

    > Nie. Stopień złożenia danych, zależności i przypadków jest zdecydowanie
    > większy.

    PIERDOŁY. Każdy program kadrowo-płacowy potrafi przygotować dane do Płatnika
    i nic w tym Płatniku już nie robi się oprócz wysłania do ZUS.

    > A ja piszę, że musi? Chodzi pod windows,bo tak jest najtaniej i
    > najlepiej dla większości narodu.

    Jest jasne, że nie ma sensu za pieniądze wszystkich obywateli tworzyć
    oprogramowania dla marginalnego systemu, ale można kod otworzyć. Dalej można
    pisać kod tak, by działał pod różnymi platformami bez dodatkowego kosztu np
    w javie albo dotnecie. Trzeba tylko chciec.

    > ale ZUS nie będzie miał nad tym kontroli. Będzie musiał zaufać zupełnie
    > obcym danym. Póki tego nie zrozumiesz, nasza dyskusja przestaje mieć sens.

    Bo ZUS nie musi mieć nad tym kontroli, wykonuje weryfikację po swojej
    stronie zupełnie niezależnie od Płatnika, ma swoje oprogramowanie do tego a
    nie Płatnika.