  • Data: 2009-11-21 13:29:54
    Temat: Re: "Dominik & Co" "szkaluje" ZUS i producenta płatnika (serwera) [Was: Licencja Microsoftu]
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:
    > Przy potężnym założeniu, że Płatnik jest bezbłędny.

    Nie. Jeśli jest z błędami, to wezwania będą. Ale będą wtedy wynikające z
    jednego Płatnika, na bezbłędność którego pracuje ZUS i który jest ciągle
    ulepszany. Jeżeli dopuścisz obce programy, to nie masz nad nimi
    kontroli. Zauważ, że wezwania są głównie za lata mocno ubiegłe, bo wtedy
    system był mocno niedorobiony. Teraz jest tego coraz mniej, coraz mniej
    i koszt spada. Dopuszczenie dowolnego weryfikatora oznacza, że nigdy nie
    mamy pewności, że za chwilę nie stanie się modny weryfikator z błędami.

    > Którego nikt inny poza arbitralnie wybraną korporacją nie potrafi
    > zrobić, hmmm?

    Nie. Pewnie potrafi. Tylko, że przepisy się zmieniają, warunki się
    zmieniają, Płatnik się ulepsza. Można panować nad tym. I można ufać
    swojemu weryfikatorowi. Jeżeli dopuścisz cudzy weryfikator, to nie wiesz
    na czym stoisz.

    > Zaprotestować. A nie wulgarnie wyzywać.

    Ty wyzywasz mnie jako pierwszy, a mi śmiesz radzić?

    > Przyganił kocioł garnkowi.

    Możliwe. Ja epitetów nie używam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek