    From: goldi <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto odpowiada za promotora pracy dyplomowej?
    Date: Sun, 14 Aug 2011 04:20:53 -0700 (PDT)

    On Aug 13, 11:33 am, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    wrote:
    > On Sat, 13 Aug 2011, John Smith wrote:
    >
    > [...nie do mnie...]

    >   Przyjmijmy za 100% słuszny Twój własny opis, OK?
    >   No to wychodzi że "za merytorykę".
    >   Zgadza się?

    >   Merytorycznie. Zgoda.

    >   A czy Ty doczytałeś, ze napisałeś iż uczelnia zdyskwalifikowała pracę
    > z powodu FORMY?
    >   Nawet jeśli promotor nie wywiązał się z obowiazków *wobec uczelni*, to
    > za mało aby miało dać automatyczne skutki *dla Ciebie* :(
    >
    >   Twój przypadek trochę przypomina pretensje (czasami zdarzające się
    > na grupach) np. do notariusza.
> [...]

    Z drugiej jednak strony za postępowanie promotora odpowiada uczelnia
    (podobnie jak za postępowanie innych osób, za pomocą których wykonuje
    umowę zawartą z studentem). Jeżeli więc promotor nie wywiązał się z
    obowiązków wobec studenta, to znaczy że uczelnia nie wywiązała się z
    obowiązków wobec studenta. Jeżeli uczelnia nie poinformowała studenta
    o np. wymaganiach co do formy pracy magisterskiej, to nie powinna z
    tego tytułu dyskwalifikować pracy. Oczywiście zakładam, że student
    faktycznie nie został poinformowany o wymaganiach co do formy i że to
    było przyczyną negatywnej oceny pracy. Bo mogło być oczywiście tak, że
    doręczono mu np. regulamin, z którego te informacje wynikały.