  • 1. Data: 2011-08-12 11:47:58
    Temat: Kto odpowiada za promotora pracy dyplomowej?
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

    Witam czytających.

    Sprawa dotyczy pracy dyplomowej pisanej w szkole wyższej niepublicznej.
    Ocena niedostateczna została wystawiona z uwagii na nie zastosowanie przyjętego przez
    szkołę schematu obowiązującego edycji tekstu.
    Z tego co się dowiedziałem, to szkoły inżynierskie oczekują inaczej przedstawionego
    zagadnienia niż dajmy na to magisterskie. Inne
    konwencje stosują różne szkoły wyższe. Do błędu promotor się przyznał, tłumacząc, że
    on nie wiedział jak w tej szkole pisze się
    prace, bo pracuje równolegle w kilku szkołach. A moja praca dyplomowa była jego
    pierwszą promowaną w tej szkole. Moją prace promotor
    ocenił na 5-kę. Zresztą to bardzo poważna praca, nowatorska, ale źle opisana.

    Zatem kwestia winnego ustalona bezsprzecznie.

    Pytanie..

    Czy dziakan lub rektor jest odpowiedzialny za pracę, obowiązki wykonywane przez
    promotora pracy dyplomowej?
    Czy promotor pracy dyplomowej, który swoim zaniedbaniem, brakiem wiedzy doprowadził
    do oceny niedostatecznej promowanej pracy
    dyplomowej jest odpowiedzialny za ten fakt i jeśli tak to czego od niego można
    wymagać?
    Czy ja jako student mogę domagać się od szkoły jakiegokolwiek zadośćuczynienia. ew.
    przeprosin, ew.zmiany promotora na innego w
    trybie natychmiastowym na moich warunkach.

    Zamierzam domagać się przyjęcia wersji poprawionej oraz natychmiatowego dostarczenia
    jej do recenzenta i ew. obrony (wszystko na
    CITO). Z uwagii na terminy, które zostały zawalone przez pracownika szkoły, czyli
    promotora.

    Pozdrawiam

    PS. Jeśli to nie jest grupa dyskusyjna odpowiednia do tego zagadnienia, to proszę o
    wskazanie właściwej jeśli ktoś może.

  • 2. Data: 2011-08-12 15:32:06
    Temat: Re: Kto odpowiada za promotora pracy dyplomowej?
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-12 13:47, John Smith pisze:
> [...]
    pierwszą promowaną w tej szkole. Moją prace promotor
    > ocenił na 5-kę. Zresztą to bardzo poważna praca, nowatorska, ale źle opisana.

    Zdecyduj się. Kto jest autorem tej pracy, ty
    czy twój promotor? Jeśli jest to twoja praca,
    to tylko i wyłącznie ty jesteś za nią
    odpowiedzialny.

    > Zatem kwestia winnego ustalona bezsprzecznie.

    Zgadza się, to twoje zaniedbanie.

    > Pytanie..
    >
    > Czy dziakan lub rektor jest odpowiedzialny za pracę, obowiązki wykonywane przez
    promotora pracy dyplomowej?

    Nie.

> [...]
    do oceny niedostatecznej promowanej pracy
    > dyplomowej jest odpowiedzialny za ten fakt i jeśli tak to czego od niego można

    Rolą promotora jest zadbanie o merytoryczną
    zawartość pracy. W dalszej kolejności może on
    sugerować jak praca powinna wyglądać od strony
    edytorskiej. Powtórzę, to jest twoja praca i
    wymagać powinieneś od siebie.

    > Czy ja jako student mogę domagać się od szkoły jakiegokolwiek zadośćuczynienia. ew.
    przeprosin, ew.zmiany promotora na innego w
    > trybie natychmiastowym na moich warunkach.

    Oczywiście, że możesz. Wolny kraj. Pytanie
    tylko jaki będzie efekt/

    Zażądaj jeszcze poprawy pogody :-)

    JK

  • 3. Data: 2011-08-12 15:55:39
    Od: to <t...@x...abc>

    begin JK

    > Zdecyduj się. Kto jest autorem tej pracy, ty czy twój promotor? Jeśli
    > jest to twoja praca, to tylko i wyłącznie ty jesteś za nią
    > odpowiedzialny.

    Formalnie może i tak (chociaż nie jestem tego taki pewien), ale po jaką
    cholerę jest w takim razie ten promotor? Jeśli przepuszcza prace
    ewidentnie złe, obojętne pod jakim względem, to jest to dupa, nie
    promotor. Ale jak to zwykle bywa w naszej żałosnej instytucjonalnej
    edukacji, pewnie jego formalna odpowiedzialność jest żadna, wziął kasę,
    narobił problemów i zadowolony.

  • 4. Data: 2011-08-12 23:16:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2011, to wrote:

    > Formalnie może i tak (chociaż nie jestem tego taki pewien), ale po jaką
    > cholerę jest w takim razie ten promotor?

    Postaw go w roli np. urzędnika wydziału infrastuktury w zakresie
    jakichś prac budowlanych.
    Ma określić wymagania dotyczące dojazdu, żebyś przy tym mediów
    nie uszkodził, zmieścił się rozmiarami itede. Tyle.
    Ale to czy budynek się nie zawali to inny dział :>, nie on.

    > Jeśli przepuszcza prace
    > ewidentnie złe, obojętne pod jakim względem

    Nie podejmuję się oceny, czy taki jest obowiązek promotora.
    Rację masz tylko wtedy, jeśli znasz podstawę prawną takiego
    twierdzenia (to nie żart :|)
    Jest taka? (podstawa)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-08-12 23:19:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "John Smith" <s...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > co się dowiedziałem, to szkoły inżynierskie oczekują inaczej
    > przedstawionego zagadnienia niż dajmy na to magisterskie. Inne konwencje

    No właśnie to są studia a nie podstawówka. Więc nie szukaj winnych,
    tylko otwarcie przyznaj, że dałeś "ciała". Na stronie każdej szanującej się
    uczelni można znaleźć warunki jakim powinna odpowiadać praca dyplomowa. A
    tobie najwyraźniej nawet nie chciało się z tymi dokumentami zapoznać.

  • 6. Data: 2011-08-12 23:51:24
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Marcin Wasilewski

> [...]
    > się uczelni można znaleźć warunki jakim powinna odpowiadać praca
    > dyplomowa. A tobie najwyraźniej nawet nie chciało się z tymi dokumentami

    A promotor jest po co? Student ma założyć, że promotor to kretyn i że
    praca oceniona przez niego na bdb dostanie potem ndst?

  • 7. Data: 2011-08-13 05:29:20
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

    dostarczenia jej do recenzenta i ew. obrony (wszystko na

    > Zażądaj jeszcze poprawy pogody :-)

    cmoknij mnie w trąbkę ironiczny jełopie:)
    co do reszty masz sporo racji

  • 8. Data: 2011-08-13 05:34:40
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

> [...]
    dyplomowa. A tobie najwyraźniej nawet nie
    > chciało się z tymi dokumentami zapoznać.

    OK, nie podstawówka. Całe szczęście że nie. Jest to całkiem poważna instytucja.
    Lecz nadal moje pytanie aktulane.. tylko ujmę to inaczej.
    Za co do cholery odpowiada promotor? Skoro wg. niego pracę napisałem na ocene BARDZO
    DOBRA!!!
    Czy to doczytałeś czy celowo opuściłeś by Twój pokręcony wywód miał szanse przebicia?

  • 9. Data: 2011-08-13 05:48:30
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

> [...]
    > nie uszkodził, zmieścił się rozmiarami itede. Tyle.
    > Ale to czy budynek się nie zawali to inny dział :>, nie on.

    nie trafiony przykład.
    A może postawić go w roli kierownika budowy. Jeśli pracownicy spieprzą budynek,
    to on odpowiada, tak czy nie?

    No właśnie, jeśli promotor świadomie lub nie świadomie przepuścił naganną moją prace,
    to ja jestem winny?
    No chyba stryjenka żartuje...
    Ale gdbyby wywiązał się z obowiązków należcie, to nie dałby oceny BDB za moją
    wykonaną prace.
    W takim przypadku wszelkie wasze szanowne teksty, że to moja odpowiedzialność
    udarzają z wielkim hukiem o podłogę!
    Rozumiem, że żyjemy w Polsce i trzeba patrzeć na wszystko przez duże różowe okulary
    by nie zwariować... no ale Panowie
    idąc w tym kierunku taki marny student jak ja czy setki innych są na straconej
    pozycji.

    > Nie podejmuję się oceny, czy taki jest obowiązek promotora.
    > Rację masz tylko wtedy, jeśli znasz podstawę prawną takiego
    > twierdzenia (to nie żart :|)

    Czy kolega zna może chociaż ze słyszenia jakie są obowiazki promotora?
    Generalnie on odpowiada za merytoryczność pracy, jeśli praca jest w miare
    merytoryczna, to ocenia pozytywnie.
    Może to być nawet ocena 3. Ale pozytywnie.
    Gdyby praca nie spełniała pewnych warunków ustalonych należy się ocena NDST, czyli
    praca nawet nie dochodzi do
    oceny recenzenta.

    pozdrawiam.

  • 10. Data: 2011-08-13 05:53:08
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

    Ludzie czy Wy nie potraficie na prawdę czytać ze zrozumieniem, tylko poddawać sie
    impulsom jak te małpy w klatce.

    > A promotor jest po co? Student ma założyć, że promotor to kretyn i że
    > praca oceniona przez niego na bdb dostanie potem ndst?

    Chciałem to własnie napisać, ubiegł mnie kolega.
    "Na każdej szanującej sie uczelni.." czyli jeśli uczelnia sie nie szanuje to znaczy
    że klops, samowolka, wygrywa ten co ma kase