    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Mon, 16 May 2022 11:29:10 +0200
    <mZheK.482705$Lc1.426959@fx12.ams1>
    <6279e686$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <faDeK.505662$Lc1.74987@fx12.ams1>
    <627b498d$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <tCkfK.268486$Mih.132366@fx05.ams1>
    <627de4ea$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <lHDfK.620680$Lc1.142166@fx12.ams1>
    <627f6864$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <s%ZfK.276280$Mih.197884@fx05.ams1>
    <62808ec9$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <_NhgK.204634$sMg.41819@fx06.ams1>

    Dnia Mon, 16 May 2022 01:29:30 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Taki wirus ospy wietrznej. Szczepionka - Twoje marzenie, chroni przed
    > ospą wietrzną na całe życie. No ale ospa wietrzna to pewien zespół
    > objawów, a ten sam wirus wywołuje nadal półpaśca (inny zespół objawów) i
    > ta sama szczepionka tylko zmniejsza ryzyko, bo już wcale tak skutecznie
    > przed nim nie chroni.
    >
    > Więc to nie jest MZ czarno-białe, że te dawne uniemożliwiały rozwój
    > choroby i transmisje. Zapewne ograniczały, a ewentualne objawy były/są
    > bardzo łągodne. Jakby zamiast tego półpaśca wirus ospy wietrznej u osoby
> [...]

    No właśnie nie chroni na całe życie. W dzieciństwie byłem szczepiony na
    ospę, a mimo to w 2008 przez dwie doby ledwo żyłem, a gębę miałem jak
    Juszczenko po dioksynach. Półpaśca się na szczęście nie dorobiłem.

    Dla foliarzy to oczywiście żaden argument, że inne szczepionki też nie są
    dożywotnie i nie dają stuprocentowej ochrony, no ale oni przeczytali to i
    tamto w internetach, więc znają sie lepiej od wirusologów i lekarzy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl