  • Data: 2022-05-16 11:29:10
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 16 May 2022 01:29:30 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Taki wirus ospy wietrznej. Szczepionka - Twoje marzenie, chroni przed
    > ospą wietrzną na całe życie. No ale ospa wietrzna to pewien zespół
    > objawów, a ten sam wirus wywołuje nadal półpaśca (inny zespół objawów) i
    > ta sama szczepionka tylko zmniejsza ryzyko, bo już wcale tak skutecznie
    > przed nim nie chroni.
    >
    > Więc to nie jest MZ czarno-białe, że te dawne uniemożliwiały rozwój
    > choroby i transmisje. Zapewne ograniczały, a ewentualne objawy były/są
    > bardzo łągodne. Jakby zamiast tego półpaśca wirus ospy wietrznej u osoby
> [...]

    No właśnie nie chroni na całe życie. W dzieciństwie byłem szczepiony na
    ospę, a mimo to w 2008 przez dwie doby ledwo żyłem, a gębę miałem jak
    Juszczenko po dioksynach. Półpaśca się na szczęście nie dorobiłem.

    Dla foliarzy to oczywiście żaden argument, że inne szczepionki też nie są
    dożywotnie i nie dają stuprocentowej ochrony, no ale oni przeczytali to i
    tamto w internetach, więc znają sie lepiej od wirusologów i lekarzy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl