  • Data: 2022-05-17 02:00:00
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-05-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Od zawsze skutecznośc szczepionek określano jako skuteczność przeciw
    > zachorowaniom. Tak to się bada na dopuszczeniu. I zbadano - wyszło 96%.
    > Nie ja to wymyśliłem a eksperci i naukowcy. A teraz pamiętasz dyskusję

    No tak, ale co oznacza "zachorowanie" dla każdej ze szczepionek?

    > że zapobieganie infekcjom i transmisji to jakieś szurskie teorie;) Po
    > prostu nie lubię zakłaywania rzeczywistości i prób wtórnego zmieniania
    > definicji, żeby dopasować je do "uznanego" wyniku.

    Ale to nie naukowcy są za to zakłamanie odpowiedzialni, a media i politycy.

    > I to jest myśl! Nalezy odróżnić covida u nieszczepionych (covid19) i tą
    > samą jednostkę u zaszczepionych (covid20). W ten sposób skuteczność
    > szczepień przeciw covid19 wyjdzie 100%:P

    To nie jest myśl, to jest fakt. Zobacz, że to wszystko nadal zalezy co
    oznacza zachorowanie. Zresztą te wysokie skuteczności to chyba nie były
    podawane, że po kilku miesiącach, nie?

    > No co ja poradzę, że taki jest naukowy konsensus choćby w badaniach na
    > dopuszczenie?

    Gdzie jest ten konsensus?

    > Żebyś się nie zdziwił jak władzy będzie zależeć na udowodnieniu nopów,
    > skoro oni za nie finansowo odpowiadają a nie producent i to oni
    > zapewniali, że są bezpieczne:P Mniej więcej tak samo jak zależy im na
    > ocenie skuteczności lokdałnów i certyfikatów opartych o szczepienia co
    > nie zapobiegają zachorowaniom i transmisji. Słowem - już biegną:P

    Władzy. Widzisz jak ładnie mieszasz dane naukowe z polityka i mediami? :)

    > Ok - teraz rozumiem. Coś w rodzaju wiary w piktogram. Analogia do kodu
    > qr co miał chronić przed zakażeniem i transmisją i dlatego posiadaczy
    > można nieliczyć do obostrzeń nasuwa się niemal z automatu;)

    Większość procedur do bezrozumnego wykonywania jest dla niespecjalistów.
    Dla specjalistów, procedury mają ograniczać ewentualne błędy, a nie
    zwalniać ich z myślenia i zachęcać do ślepego odhaczania na liście.
    Niestety rzeczywistość jest taka, że wielu specjalistów bezrozumnie
    odhacza.

    Wracając do tych linek, brak informacji jak należy je podłączyć, nie
    powinien oznaczać, zę mozna je podłączyć dowolnie. Czy ktoś się nad tym
    tam pochylił? :) Bo mam wrażenie, że skupiono się głównie na braku
    informacji jak je należało połączyć.

    > Przy podejściu to rozumiem - airbus nadmiernie rygorystycznie podchodził
    > do faktu że samolot musi być przyziemiony żeby dać hamulce i revers i
    > jedna lufthansa skończyła na wale na pasie 29 na okęciu. Ale na
    > przelotowej to możnaby chyba po prostu zablokować możliwość
    > rewersowania? Swoją drogą naprawdę da się to tak przypadkowo załączyć?

    Nie wiem jak to obecnie jest. Chyba wszyscy już poblokowali. Ale kojarzę
    min. 3-4 katastrofy gdzie załączenie w locie bardzo się przyczyniło.
    Zaczęto chyba wprowadzać zmiany od Lauda Air 004 (guglnij). Ale ciekawostka
    jes taka, że nadal się różne cyrki dzieja. Zobacz np. tu, z przed
    jakiegoś miesiąca:
    https://www.aerotime.aero/articles/30786-tap-portuga
    l-copenhagen-thrust-reverser

    > To niegotowy, czy nie ma zainteresowania? :)

    Nie ma znaczącego zainteresowania mediów, a raport niegotowy. Jakby było
    znaczne to co chwila by sprawdzali czy gotowy, nie? :)

    > Albo - tak czy inaczej z jakiegoś powodu nie ma. Możemy sie założyć, że
    > za dwa lata też nie będzie raportu z prawdziwego zdarzenia tylko co
    > najwyżej jakieś ogólniki w stylu raportu macierewicza właśnie?

    Myslę, że będzie tylko naprawdę wydaje mi się przeceniach publiczne
    zainteresowanie takim tematem. 90% osób jest happy, że jest poluzowanie
    a resztę ma gdzieś. Spójrz na afery polskiej polityki, jak krótkotrwałe
    są doniesienia medialne :)

    > Prasa się interesuje jak jakiś celebryta stanie na zakazie, a miałaby
    > się nie interesować potencjalnym sprawdzeniem się "teorii spiskowej"?
    > Dlaczego?

    A gdzie tu teoria spiskowa?

    > Ale w kwestii ratowania babci jest zupełnym fakapem, bo należało
    > ograniczać kontakty babci a nie całego świata dookoła niej. Dlatego

    Nie da się ograniczyć babci.
    Gdziekolwiek udało się przymusem prawnym? Serio pytam. Czy gdzie
    wprowqadzono przepis zabraniający ludziom po 65. wyjścia z domu a innym
    kontaktu z takimi osobami?

    --
    Marcin