    Date: Sat, 14 May 2022 10:29:25 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <mZheK.482705$Lc1.426959@fx12.ams1>
    <6279e686$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <faDeK.505662$Lc1.74987@fx12.ams1>
    <627b498d$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <tCkfK.268486$Mih.132366@fx05.ams1>
    <627de4ea$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <lHDfK.620680$Lc1.142166@fx12.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Nie śledzimy literatury fachowej gdzie może być ten ulubiony konsensus i
    > who/cdc nie widzą powodów do nadzwyczajnych działąń.

    Jak to nie widzi powodu? "Od tego one są, od tego są one!"

    > U mnie chyba nie były bezprawne.

    A u nas były bezprawne. Więc u nas zaden argument.

    > Czasy gdy występowały epidemie/pandemie groźnych chorób, które
    > likwidowano wtedy szczepieniami, to czasy ograniczonego dostępu do
    > informacji. Skąd wiesz jak to wtedy wyglądało?

    Z internetu:P Tak samo prawa newtona - jest na wiki, mimo że internetu
    wtedy nie było. Naprawdę próbujesz zanegować, że szczepienia zapobiegają
    zachorowaniom (tak w ogólności, bo to konkretne to już wiadomo że nie)?

    > Ale konsensus jest, że lepiej zrobić to inaczej.

    A jest - zmienili? Bo wiesz - po lądowaniu wrony boeing tak leciał w
    chuja, że dalej tego bezpiecznika nie ma w manualu "bo było dobrze",
    więc nie ma powodu żeby zmieniać.

    > Bo to jest inne filozoficzne pytanie, tym razem o granice
    > mikrozarządzania, czyli, czy należy zostawić jakikolwiek margines
    > wynikający z założenie, że mechanik nie powinien być debilem.

    No właśnie... Przecież jest wysokiej klasy ekspertem. Nie bądź szurem,
    kim jesteś żeby to kwestionować - napisałeś już do nich że się mylą?:P

    > Myślę, że największy problem to było przezwyciężenie odruchów.

    Ale oni wcale nie od razu się zorientowali że mają lotki zamienione i
    przełączyli w "direct" żeby spojlery wyłączyć. Jakimś cudem przez
    godzinę kręcili bączki i beczki i nie walnęli w ziemię.

    > Zastanawiam się dlaczego, po ustabilizowaniu lotu, nie próbowali
    > sterować wyłącznie mocą samych silników i tym co jest na ogonie (ster
    > kierunku, wysokości).

    Sądzę że próbowali. Znaczy sterem kierunku. Tylko że to nie jest coś co
    robisz na codzień, więc średnio im szło. Ponadto bybi przeczołgani
    psychicznie.

    > Tzn?

    To znaczy, że teoretycznie prawdopodobieństwo takiego zdarzena jest
    zerowe, bo co najmniej pięć osób będących fachowcami i ekspertami (w
    branży dosłownie mającej pierdolca na punkcie bezpieczeństwa) musiało
    zawalić swoją robotę. Skoro się zdarzyło, to znaczy że jednak takie
    pojedyncze fakapy są powszechne. Inaczej szansa kumulacji tylu fakapów w
    jednym zdażrzeniu jest zerowa. No a jednak. Na szybko wyszukałem trzy
    incydenty z odwrotnym podłączeniem sterowania.

    > To jest ciągle w obrębie małej grupy.

    Ale konsensus był. BTW - jak zbierzesz nazwiska, to może się okazać, że
    konsesus dotyczący skuteczności szczepionek i lokdałnów (zwłaszcza
    jakbyś zbierał teraz) to również dość mała grupa w porównaniu z ogólną
    ilością "naukowców":P

    > No są to przypadki, a nie konsensus.

    Większość przypadków to błąd ludzki. Błąd ludzi których uważamy za
    wysokiej klasy ekspertów, a jednak się zdarza i co więcej często ciężko
    mieć o to pretensję - po prostu się zdarza i inni ":eksperci" w tych
    samych warunkach często popełnili by taki sam błąd. Jak dotyczy załogi
    to zwykle dwóch osób, jeśli chodzi o obsługę to więcej. I praktycznie za
    każdym razem analizując to na spokojnie po fakcie można ten błąd
    wskazać. I w branży lotniczej się to robi - dlatego żeby go nie
    powtarzać. Natomiast w branży "pandemicznej" głos żeby po fakcie
    przeanalizować co zrobiliśmy dobrze a co można poprawić w przyszłości
    jest wkładany do szufladki z napisem "szury". Dlaczego - no moje zdanie
    jest takie, że można było to zrobić dużo lepiej. I o ile początki jestem
    skłonny wybaczyć, to po roku już należy sobie jasno powiedzieć, że
    zjebaliśmy i to na takim poziomie, że rodzi to pytanie jak to możlowe -
    przykład z obostrzeniamu:

    Jak babcia spotka zakatarzonego wnuczka to umrze! co robić?

    a - Zamknijmy szkoły i niech wnuczek zamiast od szkoły chodzi do babci.
    b - niech babcia nie spotyka się z wnuczkiem.

    I teraz pytanie jak mogło wyjść "a" a pytanie dlaczego nie "b" uznawać
    za szurstwo? Przecież to jest jakieś zbiorowe zaćmienie umysłu!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!