  • Data: 2022-05-16 03:29:30
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-05-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Od zawsze szczepienia zapobiegały (oczywiście nie w 100% zachrowaniom).
    > Jeśli masz na myśli zkażanie się krowianką w celu jej przechorowania i
    > uzyskania odporności, to raczej nie jest to szczepionka w sensie
    > naukowym a bliżej jej do "koronaparty"

    Nie, mam na myśli, że Ty oprotestowujesz nieskuteczność obecnych
    szczepionek bo nawet zaszczepieni mogą mieć pewne objawy, a po prawdzie
    nie wiesz, czy te szczepionki, które uważasz że działają (na ospę,
    krztusiec, odrę, nie dają zachorowań objawowych, tylko tak łągodnych, że
    nikt się nad tym nie rozwodzi.

    Taki wirus ospy wietrznej. Szczepionka - Twoje marzenie, chroni przed
    ospą wietrzną na całe życie. No ale ospa wietrzna to pewien zespół
    objawów, a ten sam wirus wywołuje nadal półpaśca (inny zespół objawów) i
    ta sama szczepionka tylko zmniejsza ryzyko, bo już wcale tak skutecznie
    przed nim nie chroni.

    Więc to nie jest MZ czarno-białe, że te dawne uniemożliwiały rozwój
    choroby i transmisje. Zapewne ograniczały, a ewentualne objawy były/są
    bardzo łągodne. Jakby zamiast tego półpaśca wirus ospy wietrznej u osoby
    zaszczepionej wywoływał tylko lekką gorączkę to byś nawet nie wiedział,
    że chorowałeś. I tak podejrzewam jest ze znakomitą większością chorób i
    szczepionek. Nadal chorujesz jak się zakazisz, ale objawy, w porównaniu
    z pełnoobjawowym rozwojem choroby u osoby niezaszczepionej, są tak
    łagodne i niecharakterystyczne, że nawet o tym nie wiesz.

    > Tak jak poducentom szczepionek:P

    Jak się okaże, że nagle wystąpi kupa NOPów, to przecież nie odeślą
    całej partii. A tu odsyła się coś co może być jedynym istniejącym
    dowodemw dodatku wskazującym na winę producenta.

    > Możesz się podzielić, czy poufne?

    Substancje chemiczne pod względem bezpieczenstwa przyporządkowane są do
    pewnych podstawowych kategorii najczęściej systemem GHS (popularne
    piktogramy). Podług tej klasyfikacji się je też przechowuje. Są więc np.
    substacje łatwopalne i trzyma się je np. w jednej wentylowanej szafie.
    No wiec kiedyś miałem taki przypadek, że osoba odpowiedzialna za
    bezpieczeństwo chemiczne władowała do szafy pełnej łatwopalnych
    rozpuszczalników bodajże metaliczny potas i jakieś organiczne nadtlenki.
    Symbol GHS się zgadzał. I to i to jest łatwopalne, ale w przypadku tych
    2ch ostatnich w warunkach pokojowych niewykluczony jest samozapłon, więc
    to tak jakby uzbrajać bombę w zapalnik.

    > Po starcie:P Pomyślał sobie "pierdole nie działa" i się wyłaczył:P

    Ale skąd wiedział, że nie działa? Próbował wejść na kurs a maszyna nie
    reagowała zgodnie z przewidywaniami? Nie próbował wyrwnać? :)

    > Ale w sensie na "przelotowej" czy na 50 stopach nad pasem? Na
    > przelotowej to może i powinny być blokowane z automatu?

    Przelotowej, przy podejściu do lądowania.

    > Nie wiemy, bo wszyscy się pochowali w norach i podobno nie ma
    > zainteresowania tematem. Nawet WHO i CDC nie interesują oceną się czy
    > popełniono jakieś błędy oraz co można zrobić lepiej:P

    Pandemia się jeszcze nie skończyła więc może i raport niegotowy. Spójrz
    na raport takiego Maciarewicza i ile mu to zajęło. To nie są trywialne
    sprawy a i parówek może brakować.

    > Bo jak czegoś nie ma w internecie, to znaczy że tego nie ma albo jest
    > tajne.

    Albo jest w opracowaniu.

    > Byłoby co najmniej dziwne gdyby prasa się tym nie interesowała.

    Dlaczego?

    > I _wszystkie_ raporty dotyczące lotnictwa cywilnego wiszą na stronach i
    > każdy sobie pdfkę może ściągnąć albo linka udostępnić. I możesz sobie
    > porównać raport PKBWL (a może KBWLLP) i porównać z raportem antka. W
    > naszym przypadku nie możesz sobie porównać, bo raportu... nie ma - choć
    > jest oczywiste że powinien powstać, chociażby po to żeby wydać zalecenia
    > na przyszłość.

    A żaden z nich nie powstał w pół roku po katastrofie.

    > Oczywiście "zamknąć lasy" ma bardzo duży potencjał (choć już nieco
    > zużyty) w branży kabaretowej i memicznej, ale jednak rozmawiamy poważnie
    > - jak można było na coś tak głupiego wpaść?

    > No jak wnuczczek będzie zakatarzony, to rzeczywiście może być ostatnia
    > radość. Ale poważnie - sądzisz, że to właściwy wybór? Zamykamy wszystko,
    > żeby grupie ryzyka nie było przykro? Zresztą chyba tak średnio byli do
    > tego przekonani, bo jakoś jak babcia trafiała do szpitala, to wnuczków
    > nie wpuszczalii umierała w samotności.

    W kwestii ograniczenia zakażeń wydaje się to słuszne, bo szkoły to duże
    skupiska ludzkie gdzie siedzi się ze sobą po kilka godzin.

    --
    Marcin