    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Korelacja
    <6268cf86$0$486$65785112@news.neostrada.pl> <t4b5fl$tdu$1@gioia.aioe.org>
    <62691e0e$0$474$65785112@news.neostrada.pl> <t4b93a$p24$1@gioia.aioe.org>
    <62692c32$0$468$65785112@news.neostrada.pl> <t4bco9$i8f$1@gioia.aioe.org>
    <62693b54$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <X6kaK.803315$xr1.797413@fx02.ams1>
    <626a1384$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <4YvaK.291041$2OB.80623@fx09.ams1>
    <626ab9a2$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <keFaK.118630$sMg.20199@fx06.ams1>
    <626b72a3$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <6P_aK.38125$ep1.36574@fx03.ams1>
    <626cfa2a$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <s6kcK.882130$sb1.152568@fx11.ams1>
    <62720757$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <oHYcK.131758$4c1.106420@fx13.ams1>
    <6274acfe$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <bShdK.312566$2OB.46567@fx09.ams1>
    <62761297$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 09 May 2022 00:04:30 GMT

    On 2022-05-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli większość robiła. Ale jak to 75%? 75 procent zatrudnionych? W

    75% obsady danego pracodawcy. Jakoś to tak ustalano.

    > sumie nic nadzwyczajnego. Ludzie mają urlopy, L4, urlopy macierzńskie
    > itd. Normalnie standardem jest 85% obecnych. 75% to akurat tyle żeby nic
    > nie pomogło, ale trochę utrudnić wszystkim życie:P Tak czy inaczej -
    > żaden prawdziwy lokdałn, tylko takie coś robimy i w sumie nie wiadomo co
    > to ma dać.

    75% to było już jak się rozluźniło :)

    > Ok rozumiem. Ale gospodarka się kręciła w marę normalnie - ludzie do
    > pracy chodzili, pieniądze zmieniały właścicieli, bo widzę że PKB do zera
    > wam nie spadło:P

    Nie potrafię posiwiedzieć w jakim stopniu, ale sektor turystyczny i
    jedzeniowy na pewno oberwał solidnie, z tym, że one raczej mało wnoszą
    do PKB.

    > No i 2 i 3 fala was ominęła, ale okazało się że tak się nie da i teraz
    > macie normalnie (a nawet gorzej niż polska, która ostatnio "świeci
    > przykładem" od kiedy minister choroby zniósł dodatki kowidowe);)

    Zasadniczo, w dużych liczbach to jedynie końcówka delty i początek
    omikronu nas nie ominął a wcześniej to te zachorowania były sladowe lub
    ograniczone do pewnych zamkniętych środowisk (robotników najemnych). No
    ale to właśnie zasługa lokdałnów.

    > A tak poważnie - to nie było u was tak, że testowali wszyskich jak
    > pojebani i po prostu wyłapywali chorych od razu - widzę że w szczycie
    > macie 50 testów dziennie na milion - my 3. Albo inaczej - wy mieliście
    > 280 tys dziennie przy 5,6 miliona. W ciągu miesiąca każdy był
    > ststystycznie testowany. Ale nie mam danych za 2020 - może jeszcze bardziej?

    Owszem, testowali wszystkich jak pojebani. W 2020 nie było tak łatwo bo
    nie było jeszcze ART. PCR testowano na pewnie bardziej niż w Polsce ale
    PCR poprzedzała cała machina tropiąca przypadki, więc to raczej nie był
    przesiew hurtowy. Myślę, że właśnie koszt utrzymania tej machiny
    spowodował otwarcie, bo przy 5cio cyfrowej licznie dobowych zkażeń nie
    da się już niczego wyśledzić.

    > Bo się to przedstawia jako "naukowy konsensus", więc mówię sprawdzam i
    > pytam którzy to konkretnie naukowcy są zgodni, że to "normalna
    > procedura", żeby szczepić ludzi na warianty dwa lata wstecz przy wirusie
    > i szczepionce praktycznie analogicznej do tej na grypę. Zapytałby, ich
    > co by powiedzieli gdybym pojawił się z dwuletnią szczepionką w maju w
    > przychodzni i zażądał wykonania szczepiepienia - jaki byłby ich
    > konsensus co do skuteczności takiej szczepionki i mojego stanu zdrowia
    > psychicznego - no ale "mondrzejsze o tym nie mówić, to wcale niepodobna
> [...]

    No poprosili by o dodatkowe dane i jesli okazałoby się, że nawet obecnie
    ta szczepionka chroni, to pewnie powiedzili by ok, w zalezności od
    przypadku, nadal warto.

    --
    Marcin