  • Data: 2022-05-09 06:46:43
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem czy się tym wszystkim aż tak prasa interesuje - czytaj, jakiś
    > konsensus pewnie jest, ale niekoniecznie coś ntt do nas dochodzi.

    Eee. Bez jaj. Nagle "naukofcy ze swoim konsensusem" zapadli się pod
    ziemię? Bardzo wygodnie:P

    > Nie wiemy jak wpłynął, ale wiele wskazuje na to, że dramatyczne tezy
    > antylokdałnowców niekienicznie znajdują oparcie w rzeczywistości. Tak,
    > nadal warto, skoro działa ale tam gdzie działa.

    Jak nie wiemy? Wiemy że mamy globalny kryzys, upadek edukacji i
    zdemolowane branże. To wiemy na pewno. Nie wiemy za to jak naprawdę
    wpłynął na zachorowalność i nadmiarową śmiertelność - tu sobie gdybamy.
    Czyli straty są jak najbardziej rzeczywiste, zyski... domniemane.
    Przecież po tym powinno powstać lessons learnt - szacuje się, że:

    - ocaliliśmy X żyć
    - prawdopodobnie "zabiliśmy" Y ludzi,
    - zysk jest Z człowieków.
    - kosztowało nas to pierdyliad złotych/dolarów,
    - na uratowanego wychodzi R milionów złotych/dolarów,
    - dadajmy inflację kowidową - R razy współczynnik (niestety nawet nie
    stała) glapy,
    - Inne działaniu S mililiarów dolarów,

    - na uratowanie jednego życia przeznaczyliśmy szacukowo
    kilka/kilkanaście/dzisiąt milionów złotych/dolarów i "zabiliśmy" Y
    innych osób.

    Jest oczywiste, że takie analizy powinny powstać, choćby po to, żeby
    wiedziec co robić następnym razem. Jeśli nie powstają, to mam
    podejrzenia, że wychodzą tak, że paru polityków zostałoby za to
    zawieszonych:P A naukowcy i eksperci wymienieni z imienia i nazwiska
    mieliby kłopoty z dalszą karierą i podejrzewam, że skończyłoby się
    kilkoma samobójstwami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!