  • Data: 2002-04-03 14:32:23
    Temat: Re: Kontrola w firmie
    Od: Tomisław Kityński <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    news:Pine.LNX.4.44.0204031607250.1384-100000@localho
    st...
    > On Wed, 3 Apr 2002, Tomisław Kityński wrote:
    >
    > Zanim zapytasz - poczytaj archiwum!

    Pobieżnie rzuciłem okiem, ale nic mi nie wpadło, zwykle tak właśnie
    robię na początku. Z dejanews.com nie mogę się połączyć 8(

    > A skąd wiadomo które należą do pracownika?

    Hmm, w zasadzie nie ma możliwości w prosty sposób stwierdzenia
    tego. Oczywiście do każdego stanowiska istnieje spis sprzętu,
    który dostarczyła firma, ale czy taki spis może być respektowany?

    Pracownik może też okazać paragon zakupu nośnika --- czy to jest
    jakieś wyjśćie?

    Czy możliwe (w sensie, że zda to egzamin w wypadku kontroli)
    jest wprowadzenie specjalnych oznaczeń sprzętu firmowego (głównie
    chodzi o dyski twarde) i tylko te z odpowiednim oznaczeniem mogą
    podlegać kontroli?

    > Prawem autorskim objęte są nie tylko programy, jednak BSA nie interesują
    > inne jego naruszenia (np. mp3). Co innego oczywiście policja...

    Czy zatem w takiej kontroli uczestniczy policja?

    Czy pliki MP3 są "nielegalne", jeżeli pracownik u którego znajdują
    się te pliki posiada własny, oryignalny album z tymi utworami?

    Przy okazji --- czy istnieje jakieś prawo zabraniające instalowania
    w pracy legalnie nabytego oprogramowania rozrywkowego (np. gier)?
    (Ciągle chodzi mi oczywiście o punkt widzenia agencji kontroli legalności).

    --
    ===] Internet Designers SA, Programming Dept., senior programmer [===
    ==] ul. Przedmiejska 6--10, 54-201 Wrocław, http://www.id.pl/ [==