  • Data: 2002-04-03 16:51:06
    Temat: Re: Kontrola w firmie
    Od: Tomisław Kityński <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    news:Pine.LNX.4.44.0204031724300.1499-100000@localho
    st...
    > On Wed, 3 Apr 2002, Tomisław Kityński wrote:
    >
    > Nie ma juz DejaNews.

    ouch.

    > Sprzetu czy dyskietek?

    Sprzętu, dyskietek raczej nikt nie kataloguje. Ale pisząc o sprzęcie
    i nośnikach miałem głównie na myśli dyski twarde. Jest to urządzenie,
    a zarazem nośnik --- jak więc sprawa wygląda w tym wypadku?

    > Niby moze, ale po co - niech sie pracodawca martwi jesli tam jest cos
    > nielegalnego :)

    Poniekąd tak, ale raczej wolałbym aby pracownik i pracodawca stanowili
    jeden front obrony 8)

    > E tam - BSA ci zabierze wszystko, czy to oznaczysz, czy nie.

    No więc właśnie --- czy zabiorą też dysk (czy mają prawo zabrać),
    który jest prywatną właśnością pracownika przyniesioną przez niego
    do zakładu pracy. Na tej samej zasadzie --- czy policja uczestnicząca
    w kontroli może sprawdzać np. legalność płyt CD znajdujących się
    w odtwarzaczach kompaktowych będących prywatną własnością pracowników?
    A co jeżeli ta płyta znajduje się w czytniku CD w komputerze należącym
    do firmy? I wracając --- co z dyskiem, który należy do pracownika (prywatny
    dysk), ale który pracownik podłącza do komputera pracodawcy?

    > Musi.

    Aha, czyli muszą się wylegitymować panowie policjanci, inaczej
    kontrola byłaby nielegalna? Czy muszą też pokazać jakiś nakaz kontroli
    (np. z prokuratury), czy po prostu przychodzą sobie i mówią "dzień
    dobry, razem z panami policjantami zachciało nam się kontroli, ustawcie
    się pod ścianą i stańcie w rozkroku"?

    > A jak pracodawca udowodni ze nie miał w tym nic wspólnego?

    Z czym nie miał nic wspólnego? Można zapytać pracownika, skąd
    posiada te pliki, ten oczywiście może się wyprzeć, jeżeli są one
    nielegalne i zwalić na pracodawcę, ale jeżeli sam przeniósł je
    na komputer pracodawcy i ma oryginały, to przecież może się do tego
    przyznać nikomu nie szkodząc --- o taką sytuację mi chodzi.

    > Np. regulaminy pracy.

    Rozumiem, ale jak się domyślam, łamanie tego prawa bardziej
    interesuje pracodawcę niż BSA? Innymi słowy --- czy z tego powodu
    kontrola może robić pracodawcy problemy?

    --
    ===] Internet Designers SA, Programming Dept., senior programmer [===
    ==] ul. Przedmiejska 6--10, 54-201 Wrocław, http://www.id.pl/ [==