  • Data: 2002-04-05 11:03:35
    Temat: Re: Kontrola w firmie
    Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dysk twardy jest srodkiem trwalym czy nie? Bo CD-ROM-y czy dyskietki
    > to chyba nie bardzo?
    Z dyskami to - rodzi się pytanie, czy policja potrafi w sposób wiarygodny
    zabezpieczyć tak dane - by i firma miała świadomość, że dane te nie ulegną
    zmianie ...
    Z tego, co gdzieś się odbiło o uszy, to na zachodzie są podobno jakieś
    standardy gwarantujące nienaruszalność tych danych ... czyli ich późniejszą
    wiarygodność.

    > Czy ma prawo zadac od pracodawcy/pracownika
    > ujawnienia narzedzia/hasla pozwalajacego na odzyskanie danych?

    Nie ma co się zastanawiać, jak nie uda się uzyskać takich informacji, to
    spróbują samodzielnie je rozkodować ... kiedyś może to się udać (a dochodzenie
    zawsze można przedłużyć), a wówczas statystyki się poprawią, sprzęt oczywiście
    przepadnie, a do tego powstanie nowe wielkie wydarzenie medialne ...

    > (Inaczej --- czy kontrola oprogramowania
    > moze sie odbywac bez nadzoru pracodawcy?)

    Właśnie do tego sprowadza się zabezpieczenie dysków twardych...

    > Czy BSA reprezentuje jakas konkretna firme lub firmy?

    Z systemem poproszą o właczenie i już, albo sami włączą i przeczytają
    informacje na ekranie.
    Samo BSA nie jest problemem, gdyż BSA interesuję oprogramowanie firm w linku:
    http://www.bsa.org/intnatl/membercompanies.phtml

    Natomiast nie ma narzędzi pozwalających na 100% zabezpieczenie się przed
    znalezieniem czegoś typu mp3, albo jakiś zawieruszony plik exe.
    Dodatkowo w sumie np. ostatnich wywodów podatkowych ... powinno się przecież za
    OpenSource opłacać chociaż VAT - przecież nie opłacenie za coś np. tar. - też
    powoduje następstwo - przecież to też przestępstowo - nieopłacenie podatku -
    więc nie wiadomo - czy w tym wypadku nie dojdzie też do słusznego zatrzymania
    sprzętu i znów ... nowego wydarzenia medialnego.
    Natomiast wciąż nie ma skutecznych metod na zabezpieczenie stanowisk pracy -
    komputerów, przed użytkownikami...

    Pozdrawiam
    BB